Topics: 42
moi aussi

geloof echt wel in flash-lube, heb een hoop problemen met Mercedessen zonder meegemaakt op LPG, en het verschil met degene met wel Flash-Lube
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 176
Even over kleppenstellen.... Part II
Wat info van de V700-site: (don't shoot the messenger)
Citaat:Volvo gaat niet dunner voor de plaatjes dan 3.30.
Daaronder zijn ook mogelijkheden, tot 2.70 zonder aanpassingen aan je motor.
(Carlo Schmidt levert geen dunnere plaatjes dan 2.70)
Daarna: de klepsteel met 1.0 mm inkorten en je normale dikte stelplaat zit er weer in.
De kop hoeft niet gedemonteerd te worden, wel de nokkenas.
Na deze behandeling gaat de kop gegarandeerd nog weer 150.000 km mee.
Topics: 17
en je moet geen klepstelplaatjes gebruiken dunner dan 2,90mm, dat weet ik uit ervaring: ik heb 280 (of 270, dat weet ik niet meer uit mn hoofd) gemonteerd en uiteindelijk bleek de nok vd nokkenas toch eerder tegen de rand, dan tegen het klepstelplaatje te tikken, met als gevolg een kapotte nokkenas (boel lawaai, gewoon doorgereden naar huis, daar het losse stukje gewoon kunnen verwijderen uit de kop en een nwe nokkenas gemonteerd: MAZZEL).
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 8
TheSaint77 schreef:ik geloof geen moer van die FlashLube. Zonder heb ik ook al volvo's op 6ton met LPG zien komen zonder problemen. Ja af en toe een koprevisie, maar dat heb je op benzine ook. Logisch. Marketingspul.
Ik geloof ook niet zo in extra smeerseltjes en zo.
maar mij ervaring met Flash is dat de uitlaat kleppen echt minder hard slijten.
Ik hoef de uitlaat klepplaatjes minder vaak te wisselen tijdens een beurt.
245 GLE AW71 on gaz 1979<br />V70 classic 2.5 TDI 2000<br />960 2.4 TIC 1991<br /><br />De V40 is verkocht!
Topics: 8
Ik heb mijn 240 vandaag voor een grote beurt binnen gedaan en mijn garagist achter zijn ervaring met flash lube gevraagd. Hij vertelde me toch ook dat er duidelijk minder sleet was bij wagens met het systeem. Let wel, hij heeft de installatie niet geplaatst dus kan ik wel verwachten dat hij een eerlijk antwoord gaf.
Topics: 38
Even een oud topic recyclen.
Een 2.0 motor van 1986 zit daar ook al die kop met geharde kleppen op ?
Ten tweede past hier ook een kop van een B230F op ? (heb ik nog liggen, aangepast voor lpg)?
En ten derde is er verschil in verbruik tussen een 2.0 en 2.3 motor. Ik heb zelf enkel 2.3 gereden tot nu toe namelijk.
G
Topics: 2
Hoi ,
Bij een B20 (gietijzeren kop) zou je altijd Stelliet zittingen moeten plaatsen, wil je van de slijtage af zijn.
Ik heb dit bij de revisie dan ook gedaan.
Vóór de revisie bij de inbouw van de gasinstallatie meteen Flashlube aangeschaft en geinstalleerd, geld weggegooid!
De Flashlube maakte bij deze kop geen moer uit, ondanks dat ze dat nu juist voor dit soort motoren ZEGGEN te verkopen, sleten de uitlaatklepzittingen even hard/snel.
Enige waar de Flashlube goed voor is, is de het gasklepasje van de Stromberg (en eventueel de zuiger, maar die staat bij mij sowieso altijd onhóóg).
Als je het systeem voor deze toepassing gebruikt, hoef je ook geen dure "speciaalvloeistof" te kopen, maar doet lampenolie het net zo goed!
Ná revisie heb ik het (nu overbodige) Flashlube systeem laten zitten en kiep er nu al 120.000 km lampenolie in.
Keep them old tanks rollin'
Topics: 84
De b200f en b230f hebben precies dezelfde kop. De klep(zetels) in de aluminium koppen zijn hard genoeg voor loodvrij rijden vanaf een bepaald bouwjaar (volgens mij vrij vroeg in de 240 serie), maar nog niet hard genoeg voor langdurig LPG gebruik.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969