ja precies, op zich staat het nu wel mooi met alle nieuwe onderdelen in hun eigen kleur (gele konis, rode verlagingsveren, rvs remslangen, blauwe rubbers) en dan de rest in tectylkleur.
Maar wat een rotwerk met die tectyl....
Berichten: 47
Topics: 9
Lid sinds: Sep 2007
Ik heb mn auto vorig jaar na de voorlichtingmiddag bij Gosliga in Leeuwarden laten tectyleren. Nou ja.... tectyleren is niet het goede woord, want ze behandelen de auto daar met Dinitrol. Ik was â¬750 kwijt, maar ga er gemakshalve van uit dat ze het voor dat geld wel goed hebben gedaan. Ze maken de onderkant van de auto daar schoon met een hogedrukspuit zover als ik het heb begrepen, waarna de auto in de werkplaats blijft staan totdat deze droog genoeg is om de behandeling te ondergaan. De hogedrukspuit zal wel zijn uitgevoerd met een vuilvrees denk ik, daar spuit je desgewenst zelfs de lak mee van een auto heb ik wel eens gehoord.
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Vergeet inderdaan niet alle kokerbalken en de dorpels. Ook de binnenkant van de deuren is geen overbodige luxe. Wat ook goed werkt is de tectyl voor inwendige behandeling iets te verdunnen met afgewerkte motorolie. Wat belangrijk is, is om naderhand wel alle afwaterpunten van de dorpels en deuren te controleren.
Soms is het goed nog wat extra gaten erbij te boren om inwendig overal goed bij te kunnen komen. Deze gaten kun je vervolgens met tectyldopjes afdichten.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
daanheijn schreef:Wat ook goed werkt is de tectyl voor inwendige behandeling iets te verdunnen met afgewerkte motorolie.
Weet je echt zeker dat dit goed is?

Ik heb er nl. nog nooit van gehoord.
Berichten: 41
Topics: 0
Lid sinds: Oct 2007
afgewerkte motorolie bevat zuren....Ik zou het niet doen.
Berichten: 221
Topics: 28
Lid sinds: Aug 2006
Waarom niet gewoon nieuwe olie. Het gaat om het effect olie kruipt werkelijk waar overal heen, dus hoe dunner hoe beter en dat in cominatie met de dintrol schijnt heel goed te zijn.
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Het is inderdaad de olie die de tectyl iets verdund om zo echt in alle naden te lopen en alles zo veel beter afschermt. Over zuren in olie die voor het metaal niet goed zou zijn lijkt mij sterk, dit zou dus niet goed zijn voor veel motoren!
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
katuut schreef:jos245 schreef:Inderdaad, voor 100 euro zou ik er ook weinig van verwachten. 
complete onderkant incl oude eraf nieuwe dr op.
in de balken zover als mogelijk.
te weinig voor 100 euro? ik ben dr blij mee ;D kan altijd beter natuurlijk maar dat kan ook wel bij een dynitrol behandeling van 750
tis wel bij een beun. hij is er bij mijn volvo 3.5 uur mee bezig. incl materiaal
"..in de balken zover als mogelijk"
Ik kan het even niet meer volgen. Gaat dit topic nou over de bodem opnieuw in de Bodychutz zetten of over een inwendige ML behandeling?
Ik hoop dat jouw mannetje wel het verschil weet :o
Berichten: 358
Topics: 17
Lid sinds: Sep 2006
Bij de verbranding van benzine, wat alifatische koolwaterstoffen zijn, worden inderdaad zuren gevormd.
Deze zuren en zeker in het verleden waar ook nog eens zwavel in de brandstof aanwezig was werd er zwavelzuur(H2SO4) of zwaveligzuur(H2SO3) gevormd. Deze zuren vreten inderdaad metaal aan.
Doordat bij een koude motor veel waterdamp gevormd wordt kunnen deze zuren en andere koolwaterstof zuren hun verwoestende werk uitvoeren.
Iedereen weet toch dat een uitlaat van een stadauto, die nooit echt warm wordt veel minder lang meer gaat dan van een auto die iedere keer volledig warm wordt gereden. Dan zijn namelijk de zuren met de waterdamp=condens afgevoerd via het uiteinde van de uitlaat en heeft de auto en zijn metaal er geen directe last van, indirect wel vanwege de zure regen.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import