Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tectyl
de behandeling van de bodem gaat goed komen, maar wat een rot klus dat tectyl verwijderen. ben nu bezig met afbrander en plamuurmes/beitel. blijft steeds een waas, zwarte aanslag zitten. en voordat ik zink aan kan brengen moet de bodem mooi schoon zijn.
heeft iemand ervaring met tectyl verwijderen? een goeie en redelijk snelle manier?
blijft natuurlijk een rot klus.
alvast bedankt.

groet jeroen
Antwoord
Als het meeste weg is met wasbenzine en een oude handdoek. Kijk wel uit voor brand :o
Ik heb mijn bodem in de por15 gezet en daarna in perma film droogt niet uit zoals tectyl http://www.fluidfilm.nl/index1.html
Antwoord
het is inderdaad een rotklus.... Ben er letterlijk dagen en misschien wel weken mee bezig geweest om mijn onderkant schoon te maken.

Er zaten verschillende soorten tectyl op en het ene loste beter op met terpentine, de ander met wasbenzine.

Als je het echt schoon hebt op de 'waas' na, dan moet dat met wasbenzine/ontvetter/terpentine en een aantal schone doeken lukken.

Daarna in de in een roestwerende primer zetten, liefst nog aflakken ivm vochtopname van de primer en dan laag tectyl erover. Neem niet de goedkoopste (motip bijv.), maar een goed merk. Of laat je auto in de dinitrol zetten.

Goedkope tectyl laat vaak snel los en dan begint de ellende pas echt goed.
Antwoord
ik weet iemand die de auto tectyleerd voor 100 euro. voor dat geld ga ik er zelf niet meet hannessen
Antwoord
Vraag ik me wel af hoe en wat die doet voor 100 euro ;D
Antwoord
Inderdaad, voor 100 euro zou ik er ook weinig van verwachten. Wink
Antwoord
Dan doet hij gewoon alles...incl uitlaat, handremkabels etc etc... Wink
Antwoord
Citaat:Dan doet hij gewoon alles...incl uitlaat

Ook van binnen? dan is het namelijk niet duur Big Grin Big Grin
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
bij mij kostte het E600: dat was wel duur, maar ze zijn er best lang mee bezig geweest en 't is erg belangrijk dat ook de balken van binnen echt goed in de tectyl staan.

En idd: ook de uitlaat en alle kabels hebben ze niet vergeten Wink
Antwoord
rot de uitlaat toch ook niet meer dan Wink Wink

zou wel zonde zijn geweest als je ferrita er al onder zou gehangen hebben
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)