Topics: 107
Bassius schreef:Ik heb de grill van mijn 244 losgehaald ivm met de motorswap, maar nu krijg ik hem niet meer goed vast. Het is een 244 uit '79, die heeft van die snelkoppelingen bovenop om de grill op 2 punten vast te zetten. Er zaten van die opvulbusjes tussen, toen ik hem uit elkaar haalde, maar ik kom er even niet meer uit hoe het nu weer precies in elkaar moet?
Als ik de busjes op de bevestingspunten op de grill leg, en dan die snelsluitingen erin duw, zit de grill nog niet klem. Op een andere manier kan volgens mij die grill niet vast komen te zitten?
Wat voor busjes bedoel je? Naar mijn weten zitten er geen opvulbusjes tussen de slotplaat en de koplamp.
Je hebt alleen een veertje en een in jouw geval zwarte sluitpen.
Het veertje schuif je tussen de slotplaat en de koplamp en vervolgens druk je de zwarte pen door de slotplaat en het veertje en draait hem een kwartslag.
Als ie niet wil draaien haal je het pennetje iets omhoog .Als de grille niet vastzit als de pen erin gedraaid is dan zit de pen niet diep genoeg om de boel te vergrendelen aan de onderzijde van de slotplaat.
Het is af en toe wat gepiel maar als het veertje op de juiste plaats zit en je de pen wat op en neer beweegt tijdens het draaien dan moet het lukken.
De pen moet overigens in het midden van het sleufje zitten ,anders krijg je hem niet gedraaid.
Topics: 55
Er zaten van die kleine busjes tussen toen ik de voorkant uit elkaar haalde, ik denk iets van 5mm hoge busjes waar dat zwarte pinnetje doorheen gaat.
Het probleem is, dat die 2 kleine uitstekende dingen aan de zwarte "schroefjes" niet aan de veer komen om hem aan te drukken. De schroefjes kan ik wel vastdraaien, maar dan klemt de grill niet omdat die veertjes niet onder spanning staan...
Laat die busjes eens weg en probeer of het dan wel lukt.
Ik snap hoe het werkt, maar ik heb dus 'n veel grotere ruimte tussen die bovenste plaat en punten van de grill waar die pinnen in moeten..
Misschien dat die busjes ergens onder die plaat moeten om de voorkant wat meer naar onderen te krijgen ofzo?
Heb je toevallig niet bij het wisselen van de motor per ongeluk de slotplaat iets omhoog getrokken/gebogen?
Als dat niet het geval is, moet je de grille ietsje omhoog trekken.Dan lukt het wel.
Nope, ik heb de hele voorkant zo ongeveer eraf gehaald om te voorkomen dat er met het takelen het een en ander fout zou gaan
(Alleen die slotplaat, grill, etc. de koplampen zijn gewoon blijven zitten, en die onderste balk zit er ook nog altijd).
Topics: 42
tie-wraps?? ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
PP! schreef:tie-wraps?? ;D ;D
Staat een beetje slordig ;D
Ik denk dat ik gewoon een paar nieuwe veertjes moet hebben?