Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modus contra 940 crashtest
die test is idd indrukwekkend, ik had em ff geleden al gezien via turbobricks.

Wat ik jammer vind is dat ze niet benadrukken dat de 940 wel beter uit de bus zou komen als ie wel de motor had kunnen gebruiken om de impact op te vangen (ik heb op screenshots kunnen zien dat de motor niet geraakt is bij de 940), alsof ze em zo hebben laten crashen zodat het zo erg mogelijk is. ook de side impact van een 940 is erg erg goed denk ik.

Ook zouden ze moeten laten zien dat 99.9% van de autos van die tijd die geen volvo (of mercedes oid) zouden zijn het veeeeeeeel en heel veel slechter zouden doen.

Ik denk ook dat de 940 niet zo goed in offset crashes is, das gewoon een zwak punt. Maar de hele package is wel zo dat ie veilig is. over de kop gaan, vanalles, dat zal ie best goed doen....

ook zijn de iets latere 940s weer verbeterd volgens mij.

ik vraag me af hoe een 850 het had gedaan. die zijn qua crash stevigheid beter volgens mij. ik hoor nu al dat soms de persen op de sloop moeite hebben met een 850 wrak...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Yeah! Hoe ver zou de Modus door een Renault 25 rijden? Beter gezegd, hoeveel Renault 25's tot ie stil stond?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Deze crash testen doen ze nooit helemaal frontaal valt mij op , altijd de linker op de rechter hoek van de auto .

Wil ze weleens zien recht in het midden .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Ach, al dat botsgedoe is allemaal te modieus. Vroeger leerde je nog gewoon autorijden zonder te botsen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
;D
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Marc1970 schreef:Ach, al dat botsgedoe is allemaal modern gedoe. Vroeger leerde je nog gewoon autorijden zonder te botsen.
Daardoor rijden er nog zoveel Volvo's (ze botsen minder) Veiligheid heeft meer met de bestuurder te maken dan met de auto. ;D
Jw240 schreef:ik vraag me af hoe een 850 het had gedaan. die zijn qua crash stevigheid beter volgens mij. ik hoor nu al dat soms de persen op de sloop moeite hebben met een 850 wrak...

http://www.youtube.com/watch?v=aN4o8TERuoY

Op zich komt hij er toch best goed vanaf.....
Volvo 245 GLE 1979
Marc1970 schreef:Yeah! Hoe ver zou de Modus door een Renault 25 rijden? Beter gezegd, hoeveel Renault 25's tot ie stil stond?

Geen idee, maar misschien verheldert DIT FILMPJE wel iets. Let vooral op de opmerking van de expert (bij ongeveer 5:28) over de airbags in de nieuwe Espace.

Om het een beetje on topic te houden DEZE dan ook maar Wink
[Afbeelding: B.jpg]
Tja, en nu met zijn allen aan de Modus?
Dacht het niet toch? Mooi dat de veiligheidsontwikkeling zo'n fikse stappen heeft gemaakt en dat is hoe je het ook bekijkt voor een groot deel aan volvo te danken.

Wat ik mis zijn ook de gegevens van de dummy's kan best zijn dat die Modus dummy's het zwaarder te verduren hebben gehad als die in de Volvo.

In ieder geval wordt het voor onze oudere Volvo's een stuk minder veilig dan vroeger met die suppersterke nieuwerwetse auto's want vroeger waren wij de veiligste auto's op de weg zoals zovele statistieken (USA/Zweden) keer op keer bewijzen/bewezen.

groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Ik kan me iets herinneren dat volvo na de introductie van de 245 een persbericht verspreid had. Hierin staat dat na 7 (??) jaar nog geen doden zijn gevallen bij ongelukken waarbij een 245 betrokken was.
Zal het eens op zoeken.
Volvo 245 GLE 1979

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)