Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
cam gear of zf? Verschillende stofhoezen??
Morgen wil ik bij Dirk Tittel die stofhoes om de stuurstang vervangen!
Ik heb de goede hoes te pakken! Gelukkig vanavond tot die ontdekking gekomen dankzij deze site
http://www.fcpgroton.com/volvo240steering.htm (Bedankt Marc!)

Sander bij Hooftman had zowel de ZF als de CAM besteld voor me, eentje kan gewoon retour!

Nog een vraag: wat is de volgorde van werken om de stuurstang los te halen?

Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
volgorde:
eerst de borgmoer lossen aan de stuurstang
dan de het wiel eraf halen
dan de moer van de stuurkogel eraf halen
dan met een trekker of met een flinke hamer de stuurkogel lossen van de stang waar hij in zit
dan de stuurkogel van de stuurstang af draaien en onthouden hoeveel slagen! (zelfde aantal bij terugzetten!)

Bij ZF stuurhuis is verwijderen stuurkogel niet eens nodig om de stafhoes van de stuurstang te verwisselen. Het gat is groot grenoeg om hem over de kogel heen te trekken. Trouwens, een Cam Gear hoes past ook! :-)

Auto is nu apk klaar, Dirk Tittel kwam vanmiddag pas om 15.00 uur om de remslangen voor mij te doen. Heb wel een paar uur op hem moeten wachten en het afmelden van de apk ging niet door omdat de keurmeester van de garage er niet meer was.... slecht gecommuniceerd door Dirk. Dus...morgen weer terug naar Amersfoort om de auto te laten afmelden, en de kosten van de apk komen er nog bij (ik dacht dat die bij de voorkeuring inbegrepen waren) Maar goed, wel veel geleerd weer.

Het bedrijf is trouwens niet van Dirk maar van Achmed, die er zondags op de volvolvosleuteldag ook was (en die mijn banden op de Corona;s heeft gezet!!) Dirk heeft wel een eenmansbedrijf maar zonder werkruimte. Hij huurt gewoon steeds een brug bij Achmed.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
wat voor stuurhuis had jij nu een zf of camgear dus met een hoes met grootgat of met een kleingat dat precies over de spoorstang valt?
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Ik heb ZF met in de stofhoes een groot gat aan de wielkant. Dat gat schuif je over een groot rubber manchet wat op de spoorstang zit. Maar die andere versie (cam gear) past ook, dan haal je gewoon dat rubber manchet weg :-)
Antwoord
Goed, ben er nu dus achter dat ik ook een ZF heb....aansluitend vraagje: waarmee worden de binnenste kogels eigenlijk gevet? er zit bij mij nog wel vet op, maar de hoeveelheid houdt niet over..... heb nu hoezen en alles eraf, eigenlijk complete stuurhuis eronderuit ;D Dus mooi de gelegenheid om de boel opnieuw in te zepen....
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriamWink 245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Antwoord
ja..dat dacht ik ook maar ik wist het niet en had geen tijd om het uit te zoeken dus alles maar weer gemonteerd.
Antwoord
Zijn de stuurstangen onderling uitwisselbaar tussen CAM en ZF?
245L VAN
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verschillende types fuseekogels zonder stuurbekrachtiging? 245pst78 13 11.946 6 December 2011, 09:43
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)