29 June 2007, 08:44
ik denk dat Bozzma een geintje maakt als ie 'wannabee' zegt, toch?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
|
24x12x4 FMIC install
|
|
29 June 2007, 08:44
ik denk dat Bozzma een geintje maakt als ie 'wannabee' zegt, toch?
29 June 2007, 10:13
TheSaint77 schreef:ik denk dat Bozzma een geintje maakt als ie 'wannabee' zegt, toch?haha ja lijkt me ook ![]() zal niet lang meer duren voordat zijn 242 een turbo blok heeft wat ga je trouwens doen qua rdw keuring nu je turbo gaat (en een ander blok erin..)...?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
29 June 2007, 13:42
ik zou zeggen; Niks... Staat toch nogaltijd op kenteken: cilinder: 4 ;D
29 June 2007, 13:53
mijn idee, zelfs als je er bijv. een B18 ipv een B23 ingooit hoef je niets te veranderen, zeker niet als je gewoon op benzine rijdt.
bel anders eerst even met RDW
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
29 June 2007, 14:06
Als ik mij goed herinner moet je bij een vermogenstoename van 40% pas opnieuw RDW laten keuren.
Correct me if i'm wrong...
29 June 2007, 14:22
als je er een andere motor inzet moet je ook laten keuren meen ik, zeker als het een motor is met een ander vermogen.
tot de 20% vermogenstoename is het geen probleem, maar daarna kunnen ze moeilijker gaan doen. weet ik niet of ze 20% boven de originele motor gaan zitten ofdat ze 20% boven de sterkste uitvoering gaan zitten (mits je auto dezelfde onderdelen heeft qua remmen enzo). iig neem ik het zekere voor het onzekere, ik laat em mooi B230FK voor de keuring, originele IC en uitlaat misschien ook nog zelfs! dan schroef ik later wel de leuke goodies erop. Ik zal wel eens bellen voor wat meer info. zoals gewoonlijk is de rdw site weer niet al te duidelijk.... : ![]() de volvo importeur in duitsland heeft voor de 240 de B230FT goedgekeurd mits de 240 de geventileerde schijven voor heeft.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
29 June 2007, 15:15
Bij toename van aantal cillinders, cc en volgens mij inderdaad een toename van het vermogen meer dan 20%, voor zover ik weet...
29 June 2007, 19:53
weer wat geleerd, ik altijd gedacht dat het 40% was (best veel eigenlijk)
1 July 2007, 13:53
hoi ik heb jullie verhaal over intercoolers met intresse gelezen,
zelf ben ik bezig om een turbointercooler diesel in voor te bereiden voor inbouw. van een schadeintercooler van een DAF-truck heb ik een intercooler in elkaar gelast die precies tussen dee koplampen past.(nadat ik de koplampframes heb laten kennismaken met de plasmasnijder) als tip heb ik voor jullie nog de website van ETEHA, zij leveren veel soorten slang , helaas geen specifieke intercoolerslang maar ik verwacht dat de radiateurslang die ik er kocht ook prima houdt.(werkdruk tot 4 bar ofzo) maar nog enthousiaster ben ik over hun slangklemmen, heel voordelig en toch robuust! voor de slang 65mm + 12 klemmen + verzendkosten was ik rond de 60 euro kwijt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ik hoop dat de slang een zekere mate van oliebestendigheid heeft i.v.m. de geringe hoeveelheid olie die de turbo soms meegeeft. maar ook orginele intercoolerslangen heb ik zien verweken/kapotblazen door olieinwerking dus we zien wel. groet, jan
1 July 2007, 14:05
Let wel op dat slang voor IC gebruik, hitte (tot +- 170/180 graden) druk en oliebestendig moet zijn!
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|