Topics: 22
Belachelijke prijs inderdaad.
En buitentemperatuur zeldzaam? Volgens mij heb ik 5 of 6 van die dingen, en iig minstens 3 met sensor

Ik heb ook een digitale met sensor, die zijn dan weer wel wat moeilijker te vinden.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Topics: 135
nico_v schreef:Belachelijke prijs inderdaad.
En buitentemperatuur zeldzaam? Volgens mij heb ik 5 of 6 van die dingen, en iig minstens 3 met sensor
Ik heb ook een digitale met sensor, die zijn dan weer wel wat moeilijker te vinden.
die analoge zie je hier minder vaak heb ik zelf het idee. Ik krijg er nog altijd een van Filip... :-( (hint!)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 23
Is dit wel zo?
turbodruk meter (deze meter is in iedere niet turbo aan te sluiten als vacuummeter/economymeter)
Vraag van een niet-techneut?
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=> gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978
Http://www.goldwingforum.nl
Topics: 26
Ticcie schreef:een turbometertje kun je op marktplaats voor plm 15 euro scoren met een beetje mazzel. Maar je hebt er niks aan, want hij heeft de turbodruk nodig om te reageren en die vind je dus alleen op een turbo....
Je zou wel een economymetertje kunnen installeren.
En uiteraard oliedruk en olietemp (voor de oliedrukmeter heb je wel een aparte sensor nodig die je in de buurt vd startmotor plaatst op het blok, voor de olietemp kun je gewoon een carterplug met sensor gebruiken).
Ha Ticcie,
Ik heb toen ook zo'n carterplugsensor erin geschroefd, maar je hebt er niet zoveel aan. De meter komt net een streepje los, dat komt natuurlijk door de aparte oliekoeler die werkt met een thermostaat en bovendien is de olie onder in het carter het koudst. Hoogstens detecteer je er een defecte oliekoelerthermostaat mee.
Op de Volvobeurs nog een buitentemperatuurmeter gekocht, om het laatste gat (onder de drie op een rij) te vullen. Ik zoek nu nog een sensor en een afdekring. Dus wie nog wat heeft liggen...
Vaan
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Topics: 74
Volgens mij zit die turbo druk meter met een slangetje verbonden op het inlaatspruitstuk en ik denk, weet ik niet zeker, dat bij een 'gewone' (HOEZO GEWOON??!! ;D) 240 dit ook wel aan te sluiten is. De druk zal alleen niet zo hoog komen :

Misschien dat iemand eens even kan kijken in het daglicht? Ik zal morgen even een fotootje knippen waar dat slangetje zit (waar dat ik denk dat ie zit tenminste).
hi Vaan,
dan gaat er bij jou iets niet goed: ik heb ook een carterplugsensor en die werkt prima: normale werktemperatuur zo rond de 80 graden en files + flink doorrijden gaat ie richting de 95. Ook kan ik precies zien wanneer een beetje olie moet bijvullen, dan is de temp 3 graden hoger.
Ik denk dat je de turbometer wel als vacuum (economy)meter kan gebruiken, maar dan slaat de wijzer negatief uit en geen idee hoever.
Topics: 23
Kun je dan niet beter gewoon een economy-metertje aanschaffen?
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=> gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978
Http://www.goldwingforum.nl
Topics: 6
Heeft er iemand een olie temperatuur meter zoals eerder besproken in de aanbieding???
groeten Dennis
http://www.rallyteam-k-b.nl