Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ik ben eigenaar van een Volvo 244GL
Zier er netjes uit! =D>

Waar dient dat schakelaartje op de linker veerpoot voor?
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Mooie sedan man! Ziet er cool uit! Om die distributieriem zou ik me niet zo druk om maken, want volgens mij is jouw b21 ook een vrijloper dus er kan weinig gebeuren mocht de riem knappen. Maar het kan uiteraard nooit kwaad om er een blik op te werpen of eventueel te vervangen. Die plaatjes met popnagels zien er inderdaad een beetje lelijk uit. Is dat het enige plekje waar roest zat/zit? Dan valt het mee namelijk. Verder echt een super leuke auto zo op de foto. Ook nog mijn droom om een 'gewone' 8) 244 flatnose te kopen!
Antwoord
Gefeliciteerd Swingmill, nog vele jaren zonder roest !!
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord
lj_dekker schreef:Ook nog mijn droom om een 'gewone' 8) 244 flatnose te kopen!
geen Turbo :-) :?: :?: :?:

Die wielbakken zou ik me geen zorgen om maken! Gewoon lekker dichtkitten/tectyleren!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Mooi man! Ook een GL alleen bij is de kont dan weggewerkt Big Grin en zo te zien het zelfde blok als de mijne! Heb je ook nog een fototje van het interieur?

Als ik het zo bekijk komt ie uit het noorden van Zweden vandaan want er missen een paar balkjes van de gril. Ik vermoed dat hier een aansluiting voor blokverwarming zit :?: ....
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Mooi strakke auto!
kun je jaren mee doen.

over die gaskop, niet druk om maken.
De kleppen zijn 340000 km gehard door het rijden op benzine en zal zeker met de o.d het makkelijk 100000 volhouden.

sterkere achterveren niet te snel doen, de vering word dan erg hard en dat is niet prettig.
Een betere oplosing vind ik het plaatsen van een verzwaarde schokbreker
met een extra veer.
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F
Antwoord
Inmiddels zijn we een maandje verder, en krijgt de Volvo wat meer rust. Vanaf morgen ga ik de reis Hoorn Amsterdam en vice versa voor mijn werk met de trein doen namelijk. Behalve gas in laten bouwen is er nog niet veel aan de auto gebeurd, maar ik ben er mee bezig. Zo heb ik zaterdag een stuurbekrachtiging gekocht, en wat scharnieren voor de rechtervoordeur. Ook wordt de bestuurdersstoel gemaakt omdat die doorgezeten was, en aan een ander dashboard word ook gewerkt. Het dashboard wat er nu in zit is gescheurd door de extreme kou in Noord Zweden waar de auto vandaan komt. Ik heb ook een andere voorspoiler gehaald, de oude is kapot, en wat klein materiaal zoals doorvoerthules voor in de deur enzo.

Ik zat te dubben wat ik nu eigenlijk met de radio aan moest. Ik heb uit mijn vorige auto de pioneer radio cassette speler met 12 cd wisselaar gehaald met de bedoeling die in de Volvo te zetten. Ik heb echter door de plaatsing van de gastank niet echt meer een handig plekje in de kofferbak voor de wisselaar, dus zat ik al te kijken voor een originele Volvo radio, want waarschijnlijk past dat wat beter in dat grote gat wat in de middenconsole zit. Zoeken op internet naar zo'n originele radio leerde mij dat er best nog wel wat gevraagd word voor zo'n radio, en dat als er al een te koop was ik ergens in verweggistan de radio zou moeten ophalen. Hier in Noordholland wordt namelijk niet veel aangeboden op dat gebied. Van de week belde mijn oude baas en vriend op. Hij had bij het opruimen van zijn schuur de Volvo radio gevonden die ooit in zijn 240 of 740 zat. Of ik interesse had ;D Wink Van de week dus maar eens bij vriend Hans kijken voor die radio, komt dat ook weer goed.

Nu ik een oplossing had voor de radio ging ik op zoek naar speakers. De speakers die in de deuren van de 244 zaten waren oud en kapot. Na wat speurwerk op het forum kwam ik erachter dat de combinatie speaker met tweeter eigenlijk het meest ideaal was. Die dubbelconussen en die speakers met ingebouwde tweeters leken mij eigenlijk ook al niks, en de inbouwdiepte van die dingen deed mij vermoeden dat het zonder opvulringen niet zou passen. Na wat zoekwerk op internet denk ik nu de goede speakers te hebben gevonden: de JBL4203. Ik heb geluk dat Ron de Vries waar ze vandaan komen vlakbij is, dus ik heb gister gelijk maar even twee setje gekocht. Een setje voorin, en een setje voor achterin. Ik weet alleen niet zeker of er in een sedan ook speakergaten achterin zitten, maar dat zie ik nog wel. De speakers zijn 10cm, en een inbouwdiepte van slechts 41mm, dus perfekt voor in de deur, al moet ik nog wel even een schuine kant aan de beschermkap vijlen om 'm goed te laten passen. De tweeter is ook min of meer perfekt, die past namelijk precies in het kuiltje boven het luchtrooster links. Nadeel is wel dat ik er gaten in het dashboard voor moet boren wat ik eigenlijk "not done" vind. Maar goed, de behuizing van de tweeter is net als het dashboard zwart, dus dat zal straks zo goed als origineel lijken Wink Zo'n setje kost €39, wat natuurlijk niet zoveel geld is voor leuke speakertjes. De reden dat het zo goedkoop is zal in het feit liggen dat deze speakers voor het laatst in 1995 zijn geproduceerd. Mij maakt het niet uit, voor mij voldoen ze hoop ik goed. Misschien aardig om de link naar die speakers even te geven? http://www.rondevries.nl/catalog/product...ts_id=3816
Als de boel gemonteerd zit zal ik weer wat foto's maken, tot dan! Wink
Antwoord
Funsdaf schreef:Hmm, ik moet ook nog altijd andere speakers voor in de voorportieren hebben. Maar eens kijken voor zo'n zetje dan.

Bij mijn sedan zaten achter helemaal geen speakers, ze hadden wel ronde gaten in de hoedenplak gemaakt.
Maar aangezien daar bij mij ook de gastank onder ligt kon ik daar geen inbouwspeakers plaatsen.
Ik heb er nu 2 rechthoekige opbouwluidsprekers staan, deze hingen ooit aan de zijkant van een TV van een oom van me.
De TV is kapot gegaan, de speakers doen het nog prima.
Het geluid is best redelijk, maar ik zit nog steeds naar een goede oplossing te kijken om een setje ovale speakers netjes op de hoedenplank in te kunnen bouwen.
Zo'n kleine ronde vindt ik voor achter wat te klein.

Dat 10cm speakers weinig lage tonen hebben is mij min of meer bekend. Op internet vond ik bij http://www.pimtensen.nl echter een leuke Blaupunkt actieve subwoofer. Afhankelijk van het geluid wat ik straks heb ga ik kijken voor zo'n subwoofer. De blaupunkt subwoofer is slechts 71mm hoog, dus die past gewoon onder de voorstoel. Voordeel is dat die blaupunkt een ingebouwde versterker heeft, dus je hoeft alleen die subwoofer te plaatsen en de kabels voor + en - en het audiosignaal aan te sluiten.
Antwoord
Nette prijzen bij rondevries.

Ik mag binnenkort voor de 264gle ook weer spullen uitzoeken.

De setup van mijn 264GL is als volgt:

Pioneer P945R Headunit

12 cd digitale wisselaar van pioneer ligt bij in het kastje onder het handschoenenkastje(oud type dash)

Infinity kappa perfect 3-weg composet, 6x9 inch kickbass in achterdeur, 10cm mid in voordeur en de 25mm slikdome titanium tweeter in dashbord(moest idd boren in dash)

Infinity kappa 6x9 coaxial in zelfgemaakte mdf kastjes op de hoedenplank ivm lpg tank, kastjes netjes met speakerstof bekleed

JBL GTI 10 inch sub in een zelfgemaakte kist tussen lpg tank en achterbank

JBL GTI 600 monoblok voor de woofer

DLS 4 kanaals voor de speakers

Signaal kabels van monstercable

Optima yellow top gel accu voor een stabiele spanning

Meeste spul van mij komt ook bij rond de vries vandaan, is een flink eind rijden voor mij, maar is het zeker waard.

@Funs als je nog mooie speakers nodig hebt, heb ik misschien nog wel wat

-Infinity reference 13cm coaxial met richtbare tweeter, pasgemaakt dmv mdf adapter ringen welke netjes met zwart leer uit mijn oude 244 zijn bekleed

Voor de 264GLE heb ik inmiddels een pioneer p88rs aangeschaft, speakers worden waarschijn van focal dit keer de rest moet ik nog even uitzoeken.

Word denk ik niet zo'n extreem ding vergeleken bij de gl i.v.m. mijn studenten budget

Succes met je JBL speaker, ben benieuwd hoe het gaat klinken. Het zal iig een stuk beter zijn dan die papieren troep die er af fabriek inzit
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
Bedankt voor de reacties Smile.

Ik dacht gister even de deurscharnieren te vervangen. Dat "even" viel mij hard tegen >Sad.
Ik heb de rechterdeur gedaan omdat ik dacht dat die het makkelijkst zou zijn, maar evenzogoed viel het mij flink tegen. Niks gewend waarschijnlijk ;D Vol goede moed demonteerde ik de dorpelbescherming en daarna de plastic zijbekleding van het voetencompartiment..... om er vervolgens achter te komen dat daar achter nog een gekit stuk papier zit wat losgesneden diende te worden. Ook zorgde de 220V aansluiting (Zweden) die daar zat voor wat oponthoud. Afijn, de eerster drie bouten van het onderste scharnier had ik toen al in zicht Wink De bovenkant was wat lastiger. Dashboardkastje er uit, luchtrooster er uit, paar schroeven van het dashboard los, en een plastic plaatje weghalen. Vervolgens kon ik er bij komen met de dopsleutel. Vervolgens heb ik de deur met de originele Volvo krik ondersteud, en mijn vrouw gehaald om de deur voor de zekerheid even vast te houden. De scharnieren zelf loshalen was een eitje, en de scharnieren tussen de deur uit vissen ging ook goed, gewoon de krik wat hoger of lager zetten. Vervolgens de "nieuwe" scharnieren ertussen, en klaar is Clara. Ehh.... niet dus :-\

Vervolgens mocht ik de deur weer passend maken, en zonder ervaring viel dat niet echt mee, maar hij zit er weer redelijk netjes in nu. Ik wilde meteen de speakers in de deur monteren, maar aangezien de bijgeleverde schroeven te lang zijn wacht ik daar nog even mee. Zometeen ga ik de rest weer inbouwen, en dan zal ik wel zien waneer ik de linker kant doe van de auto. De scharnieren die er nu in zitten zijn resectievelijk rood en grijs terwijl de auto zelf blauw is, maar dat maakt mij niet zoveel uit, hoofdzaak is dat de deuren geen staal meer raken zoals ze wel deden doordat de scharnieren stuk waren.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 39 3.279 24 March 2025, 20:58
Laatste bericht: IVARIO
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.019 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 642 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 216.222 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.657 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 63.325 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.344 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.635 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.157 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk
Thumbs Up Volvo 245 L '75 (B200 -> B230) Bromtol 22 18.090 23 January 2021, 22:38
Laatste bericht: Bromtol

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)