Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VolVolvo afsteldag
Super!

Ik wil graag aanwezig zijn. (stuur je anders ook nog wel een pb/mail).

Ik volg al tijden met veel plezier alle (technische) discusssies over o.a MegaSquirt, Lambdasensoren, LPG-afstellen etc, etc.
Moet eerlijk bekennen dat het me vaak boven de pet gaat, maar wel machtig interessant om te zien wat er allemaal mogelijk is.

Ik zou er ook graag bij willen zijn ( '92-er 245 GLE B230F lpg 431.000km), al was het alleen maar om de geur van olie en benzine op te snuiven. Big Grin
Mocht er plaats & tijd zijn om naar mijn schone Zweedse te kijken, dan is dat helemaal mooi meegenomen.
Mijn bolide rijdt al dik 4 ton op gas, en (laat ik het afkloppen) de laatste paar weken (uit het niets :? ) weer redelijk.
Als er op die dag gekeken kan worden naar zuiniger lopen, bedrijfszekerder en performance, dan is het helemaal top!.

Hulde voor dit initiatief! [Afbeelding: worshippy.gif]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Met een carburateur kan je natuurlijk ook komen. Enkel, er valt aan een carburateur minder af te stellen. Wel is er redelijk goed diagnose te stellen als de motor niet goed loopt. Ook zijn ontstekingsmissers op te sporen.

Injectie auto's kunnen natuurlijk ook komen. De gasklephuizen van de injectiemotoren willen nog wel eens sterk vervuilen hetgeen een slecht lopende motor veroorzaakt (zo heb ik me laten vertellen...). Op de "afsteldag" is er iemand aanwezig die alles van de 240 weet en die kan dan bijstaan.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Mits mijn auto door de keuring komt wil de 3e kerstdag komen! Zeker een afstelring en misschien zelfs de helehandel met sensor etc. Bozzma, ik stuur wel een Pb als ik het zeker weet of ik kom of niet.
Volvo 245 GLE 1979
Ik ga de intercooler monteren, dit heeft toch ook consequenties voor de afstelling??
ik meld me dan graag aan...
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Bozzma schreef:Met een carburateur kan je natuurlijk ook komen. Enkel, er valt aan een carburateur minder af te stellen. Wel is er redelijk goed diagnose te stellen als de motor niet goed loopt. Ook zijn ontstekingsmissers op te sporen.

In dat geval zal ik er zijn met twee auto's! Als het niet lukt om een tweede chaffeur te vinden rij ik wel een keer op en neer, zo groot is de afstand niet naar Lienden. Tongue

PB volgt.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Bozzma schreef:Kaassie, kom jij ook naar de VolVolvo Afsteldag. We kunnen wel een K-jet-expert gebruiken !

helaas bozzma
ik moet vast weer werken. :evil: :evil:
ik zou wel willen maar dan op een andere dag.

om gas af te stellen op de motor is dit project perfect om te doen.

maar om een k-jet af te stellen zal ik wel weer negatief wezen want wat wil je dan allemaal gaan afstellen.??

AFR erin ok.
en dan mankeerd er wat aan.??
en dan.
afbouwen en de mensen naar huis sturen met een niet goeie auto.
maar dat wisten ze al dat ze heen gingen.

heb je injectoren , warmdraai-regelaars , benzine filters , pompen , tankpompen end in voorraad liggen.
dan kan je wat uit wisselen.

als een k-jet goed loopt , loopt hij goed.
mankeerd er wat aan dan moet je zoeken.
om van de uitlaatgassen alleen uit te gaan is moelijk te zeggen waar het euvel zit.
bijv.: pompdruk ok , injectors ok , systeemdruk ok.
als 1 van deze niet ok is is je brandstof mengsel niet goed.
als je dan met de AFR gaat meten wat wil je dan gaan doen??
een niet juist brandstof mengsel waar komt het vandaan dan??
je kan de onsteking wat bij stellen maar hou rekening met te schraal lopen.
dit kan je opvangen met meer co maar als je warmdraairegelaar niet ok is kan je met de co schroef niet veel doen.
dan is er meer aan de hand.
als je stat. een goed mengsel hebt kan dat op volle belasting te schraal wezen.

wat ik altijd doe is een drukmeter erop en dan gaan afstellen.
maar dan ben je wel een paar uur bezig per auto.
want je kan er kl*te bij.

ik hoop dat je de mensen goed kan helpen.
ik zou gerust willen helpen maar dan een andere keer.
ik ga in december de turbo van turbo-frul weer op benzine laten lopen.
deze turb wil op dit moment alleen maar gas snuiven.
hij is bij het vorige baasie helemaal afgekickt op benzine.
ook de abbabak komt mijn kant op.
die doen we als het mooie weer er weer aan komt.

ik zal hier een reportage van maken en op deze site neer planten.
dan kan iedereen eens zien wat er allemaal bij komt kijken.
het lijkt simpel.
maar ik blijf erbij dat is het niet.
volvoman0_0 schreef:Ik ga de intercooler monteren, dit heeft toch ook consequenties voor de afstelling??
ik meld me dan graag aan...

yep is heel handig om je uitlaat gassen ff te laten meten.
vooral bij volle belasting.
zorg dat je een lekker stukkie kan scheuren de weg op , zonder dat je geflists word , dan kan je zien of het werkt het bij stellen.

laat me je bevindingen weten.
ben wel nieuwsgierig hoe het was en het na het afstellen is geworden.
Goed initiatief. Helaas zit ik dan in .de maar ik zet 'm in de agenda.
Overigens geloof ik steeds meer in Kaassie's advies dat mijn kleppen opnieuw ingeslepen zouden moeten/kunnen worden om mijn afstelling te verbeteren. Omdat ik de auto op ideale lange stukken gebruik lijkt het verbruik steeds een beetje verder af te nemen.

Ik hoop mijn (in goede orde ontvangen, waarvoor dank !) breedbandsonde voor die tijd te monteren. Net als een Flashlube valve saver, PU rubbers voor en achter, en natuurlijk mijn LSD (sperdiff...) Big Grin Big Grin Big Grin
[img][/img]
abbabak schreef:Goed initiatief. Helaas zit ik dan in .de maar ik zet 'm in de agenda.
Overigens geloof ik steeds meer in Kaassie's advies dat mijn kleppen opnieuw ingeslepen zouden moeten/kunnen worden om mijn afstelling te verbeteren. Omdat ik de auto op ideale lange stukken gebruik lijkt het verbruik steeds een beetje verder af te nemen.

Ik hoop mijn (in goede orde ontvangen, waarvoor dank !) breedbandsonde voor die tijd te monteren. Net als een Flashlube valve saver, PU rubbers voor en achter, en natuurlijk mijn LSD (sperdiff...) Big Grin Big Grin Big Grin

als je dan toch lange ritten rijd.
gebruik eens een keer een injectie reiniger.
of een reiniger voor de motor op te schonen deze zijn er ook om te mengen in de benzine.
dan zullen de klepzittingen ook wel wat van opknappen
doet dit niet te vaak want dan zijn de rapen gaar.
alles lost op met dit spul.
1x in de zoveel tijd kan.
maar met regelmaat deze t*ring zooi gebruiken geeft problemen.
vooral met de verouderde techniek en de agressieve hulpmiddelen van vandaag de dag.
kaasie schreef:gebruik eens een keer een injectie reiniger

Tja,ik rij LPG maar wil snel eens E85 gaan tanken, nu 80 ct in Dusseldorf. En met mijn Lambda gaan rijden. E85 maakt de boel mooi schoon en oktaan 104 ! dus schoonblazen maar 8) Big Grin
[img][/img]

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvolvo circuitdag(meet) Volvo240 9 9.790 6 November 2017, 20:10
Laatste bericht: Volvo240
  Volvolvo am Ring 2015 Volvo240 30 38.389 14 November 2015, 20:09
Laatste bericht: Volvo240
  VOLVOLVO Lenterit 2015 Jambon 32 31.448 8 March 2015, 23:49
Laatste bericht: Jambon
  Volvolvo meeting 2013 Yellow240 11 8.787 16 January 2013, 17:44
Laatste bericht: ***t_blijft_behelpen***
  Volvolvo Brabant meeting 2012 Yellow240 11 9.977 7 August 2012, 19:44
Laatste bericht: Yellow240
  Volvolvo meeting? Yellow240 60 36.061 16 January 2012, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvolvo eindejaarsmeeting? Yellow240 99 49.741 1 January 2011, 13:45
Laatste bericht: Jambon
  Hij komt er: Volvolvo koffieklets 2009 in Woudenberg! volvo200liefhebber 177 82.715 28 May 2009, 15:45
Laatste bericht: Rubicon
  Volvolvo fotosjoet en ouwenelen bijeenkomst nr 2 Postma 245 GL 164 78.008 8 October 2008, 17:40
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  Volvolvo nieuwjaars koffieklets 2008 volvo200liefhebber 218 87.508 6 February 2008, 02:29
Laatste bericht: Baby

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)