Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
missende boutjes?
Citaat:nou zag ik dat ook bij de waterpomp aan de kant van distributiekap de boel lekt, kan ik de waterpomp eenvoudig eraf halen en met nieuwe pakking terugplaatsen of is dit nog erg moeilijk, en zijn er nog meer handigheidjes???

Volgens mij is dat een stukje cake. Op de engelse 740 site staat een bom aan informatie over dingen vervangen of testen op ben B230F

http://www.volvoclub.org.uk/faq/WaterPumpChange.html

Citaat:oooh ja bij de distributie moet je alles op tijd zetten toch ik zie wel stippen op de nokkenastandwiel en hulpkrukas maar niet op krukas? en waar moet ik ze dan mee gelijk zetten?

Bij mij zat er op de krukaspoulie een inkerving, en op het onderste deel van de distributiekap... maar als je dat er af hebt weet ik't niet Tongue

[Afbeelding: timing1.jpg]
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
als je er 2 goed hebt staat de derde die ik (nu nog ff) niet zie dan automatie's goed?
Vitara
Antwoord
leuk die engelse site mooi verslag
Vitara
Antwoord
Holowkregel schreef:als je er 2 goed hebt staat de derde die ik (nu nog ff) niet zie dan automatie's goed?

dat risico zou ik niet durven nemen Confusedhock:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
daarom vraag ik t ook
Vitara
Antwoord
nee dat is niet het geval volgens mij :lol: Ik heb geen idee of de krukas mechanisch is verbonden met die er boven (zover ben ik nog nÃÂt niet)
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
Oja, en als het een B230X is heb je volgens mij geen interferentie van zuigers en kleppen.
Antwoord
de waterpomp lekt volgens mij onde die pakking weg. dan kun je toch gewoon afhalen en met nieuwe pakkingen monteren. hoezo zat jij aan een nieuwe te denken? uit voorzorg? en dat met die bandenlepel, er stond op die engelse site ook dat je dat erin moest drukken maar niets over erg moeilijk.
Vitara
Antwoord
Holowkregel schreef:de waterpomp lekt volgens mij onde die pakking weg. dan kun je toch gewoon afhalen en met nieuwe pakkingen monteren. hoezo zat jij aan een nieuwe te denken? uit voorzorg? en dat met die bandenlepel, er stond op die engelse site ook dat je dat erin moest drukken maar niets over erg moeilijk.

Nee geen hele nieuwe waterpomp Big Grin gewoon een nieuwe pakking. Ik heb alleen de site gelinkt om te laten zien hoe ze hem de- en monteren. En dat je HEEL voorzichtig schoon moet maken (geen schuursponsjes of dat soort troep).

En Jan-Willem, je hebt inderdaad een punt. Al schat ik de kans klein in, is het overduidelijk de moeite waard alles te controleren.
Antwoord
nee heb geen info over het blok het is een b230f uit 90 244dkm het is een service auto van volvo geweest dus zal allemaal orgineel spul zijn maar ja hoevaak de boel is losgeweest en zo geen idee.
Vitara
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)