Topics: 17
mag ik hier dan ook een klein vraagje stellen? (weet niet of dat de bedoeling is :roll: )
Het op een na rechtse lampje (groen met verlichtings icoon) is vorige week ineens gaan branden. Volgens het boekje betekent dit : verlichting brandt... uuhh ok

maar dat heeft hij nog nooit laten zien. En nu dus ineens wel. Is dit lampje bij jullie altijd zichtbaar?
Los contactje, achter je dashboard?
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Topics: 14
waz schreef:mag ik hier dan ook een klein vraagje stellen? (weet niet of dat de bedoeling is :roll: )
Het op een na rechtse lampje (groen met verlichtings icoon) is vorige week ineens gaan branden. Volgens het boekje betekent dit : verlichting brandt... uuhh ok
maar dat heeft hij nog nooit laten zien. En nu dus ineens wel. Is dit lampje bij jullie altijd zichtbaar?
Ik heb dat lampje bij mij moeten verwisselen.. die was uitgebrand. Normaliter zou hij moeten branden als je de verlichting aan hebt staan.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Topics: 135
pas vanaf 1986 volgens mij dat dat lampje op een 240 zit. 740 had het altijd al.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 11
dat verlichtings lampje was bij mij idd ook kapot, en omgekeerde T heb ik nog nooit van gehoord
Eerder het "half-life" logo
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Die letter, of "half Life logo" is de griekse letter voor onze L en spreek je uit Lambda, en dan is het ineens herkenbaar, van de lambda sonde in de uitlaat.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Topics: 11
mja het staat eigelijk voor het hele lambda controle systeem, ipv alleen de sonde in de uitlaat
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Topics: 1
beide boekjes geven op van alles en nog wat antwoord, ook hoe je de het zelf diagnose systeem kunt gebruiken. Ook de lijst met foutcodes zit er in. OLving is het meest compleet. Die laat nog wat extra's zien, zoals dat je de staionair klep kunt testen en je sproeiers.. leuke literatuur...
Hey Mastertje, je hebt natuurlijk helemaal gelijk, het is het gehele systeem.
Bedoelde alleen de herkenning van de letter Lamda. Ik ging ervanuit dat de mensen op dit forum dat wel zouden begrijpen
Zal volgende keer wat duidelijker/completer zijn.