Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gecombineerde brandstofmeter voor LPG en benzine
PP schreef:je benzinepomp is nieuw!!!( 7 maanden oud!) :lol: :lol: :lol:

Die doet het ook wel. PP, weet jij misschien zeker of er wel of niet een dubbele functie op de brandstofmeter zit? Dan hoef ik niet verder te zoeken.
t's a real Estate when it's Volvo made!<br />245 GLT 1989<br />471.000 km and counting<br />www.sweden-parts.nl
Antwoord
nee, was al zo toen ik 'm had, en heb de nieuwe pomp gewoon weer aangesloten zoals het was;maar check je retourleiding eens
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
Draadje naar benzinemeter in de tank is grijs, vlgs Haynes schema en andere schema's. Lijkt erop dat geelrood de benzinepomp in de tank is (=klein hulppompje voor de grote pomp onder de auto).

Dus, de grijze gecombineerd met de blauwe OF de zwarte draad moet een variabele weerstand hebben (contact hoeft niet aan te staan).

Marc
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Dus als ik tussen de blauwe of zwarte draad en de grijze draad een ohmmeter plaats zou ik een weerstand moeten meten die verandert als het benzineniveau in de tank verandert?

Zo niet dan is de vlotter stuk, als ik het goed begrijp. Zo wel, dan is de vlotter niet defect en gaat de zoektocht verder.
t's a real Estate when it's Volvo made!<br />245 GLT 1989<br />471.000 km and counting<br />www.sweden-parts.nl
Antwoord
Ja, je zou iets tussen de 0 en 200-300 ohm moeten kunnen meten. Voor het rommelen aan stroom e.d. de massakabel van de accu loshalen (zodat je niet per ongeluk kortsluiting maakt ergens).

Voor een 940 heb ik gevonden dat de weerstand 5 ohm stijgt per liter in de tank (http://caunter.ca/volvo960/vj14822.pdf). Ik ben benieuwd.

Marc
Antwoord
franky schreef:Dus als ik tussen de blauwe of zwarte draad en de grijze draad een ohmmeter plaats zou ik een weerstand moeten meten die verandert als het benzineniveau in de tank verandert?

Zo niet dan is de vlotter stuk, als ik het goed begrijp. Zo wel, dan is de vlotter niet defect en gaat de zoektocht verder.

Ja, en als je de grijze draad aan massa legt dan zal de meter naar max moeten gaan.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Bozzma schreef:
franky schreef:Dus als ik tussen de blauwe of zwarte draad en de grijze draad een ohmmeter plaats zou ik een weerstand moeten meten die verandert als het benzineniveau in de tank verandert?

Ja, en als je de grijze draad aan massa legt dan zal de meter naar max moeten gaan.

Maar dan maak ik toch sluiting aangezien er op de grijze draad spanning staan als de auto op contact staat?
Antwoord
Franky,

Heb je het probleem al opgelost? Ik zit met hetzelfde verschijnsel, heb een Volvo 245 Polar 1993, tot voor kort werkte de combimeter goed maar nu wordt sinds kort alleen nog de gasvoorraad aangegeven en op de benzinestand zakt de meter naar stand "lege tank", dus ook als de tank vol is.
Ik heb een onderbouw gastank op de bekende plaats van het 3e bankje, waar komen de draden van de benzinetank naar binnen? Volgens Bozzma half verscholen onder gastank, bij mij dus niet.

Groet,
Anton Folkeringa
Nu Volvo V70 D5 maar ooit weer een 240
Antwoord
Bij een estate komen de draden onder de laadvloer naar boven, klein stukje achter de achterbank. Zit een rond afdekplaatje, daaronder zit de benzinemeter in de tank gedraaid.

Bij een sedan zit de gastank voorin de kofferbak, recht boven de benzinetank.

Marc
Antwoord
Flauw hoor... Stationcar... :lol:

Maare.. Er staat dan wel 12 volt op die grijze draad.. Als je gaat meten aan bijvoorbeeld een lampje:

+ pool accu --> draadje --> lampje --> draadje --> spanningsmeter --> - pool accu

Dan zal je 12 volt meten. Dat komt omdat het spanningsverschil nog steeds 12 volt is en omdat de spanningsmeter een heel erg hoge weerstand heeft en het lampje een erg lage. Zo zit het ook bij je tankmeter. Alleen is de meter dan het lampje.

Als je het niet aandurft: sluit dan een lampje aan op de grijze draad en koppel die aan massa. Bijvoorbeeld met behulp van zo'n priklampje die nog wel eens gebruikt wordt voor storingzoeken (geen LED lampje...) Je maakt dan nooit kortsluiting maar zal in het vreemdste geval het lampje aan het branden krijgen. Vermoedelijk gebeurd er niets... Behalve dan dat je tankmeter "vol" gaat aangeven (hoop ik)
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Lightbulb Volvo S40 2.4 benzine 2004 Armosiik 0 422 17 July 2024, 02:52
Laatste bericht: Armosiik
  Aansluiten bedrading b230 voor vonk bobine Keesrutten260 1 537 11 May 2024, 21:03
Laatste bericht: Marc1970
  Waar dient dit stekkertje voor? Kogelman 2 1.226 5 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Kogelman
  Afgekeurd op het "controle lampje" voor het mistachterlicht marc-f 2 1.443 9 September 2022, 13:06
Laatste bericht: marc-f
  Radio welke geschikt is voor elektrische antenne Van Schellen 11 8.609 22 May 2020, 23:56
Laatste bericht: Van Schellen
  Geen Benzine, geen vonk luci-ferro 6 5.021 24 March 2020, 03:03
Laatste bericht: luci-ferro
  ruitenwissermotor voor wakka 4 4.707 7 March 2018, 21:14
Laatste bericht: wakka
  Tellerbak diesel versus benzine HSGHOR 2 3.961 24 June 2017, 07:11
Laatste bericht: HSGHOR
  Oplossing: gecombineerde benzine / LPG brandstof meter BartJu 4 7.743 11 January 2017, 14:27
Laatste bericht: BartJu
  lpg brandstofmeter bunne 46 60.073 5 January 2017, 21:34
Laatste bericht: BartJu

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)