Topics: 74
Als de klacht van het olie verbruik door is gegeven aan de garage lijkt het me dat ze ook naar de turbo gekeken hebben. Misschien zichtbare olie lekkage, rook uit de uitlaat, niet hoorbaar fluiten van de turbo, niet goed trekken van de auto etc etc. Als het dus niet visueel te zien was of te merken tijdens het rijden kunnen ze er niet veel anders mee doen dan zeggen dat de turbo goed is, toch? Ik kan me niet herinneren dat je speciale turbo test apperatuur hebt bij een doorsnee garage (misschien wel bij een dealer?). Lastige situatie iniedergeval..
Topics: 12
dat bedoel ik
45 1993,v70 awd 97
Topics: 28
mado schreef:ja, dat is allemaal heel fijn om dat achteraf zo te concluderen, maar de vraag is hier eigenlijk of de betreffende geragist die diagnose al op voorhand had moeten stellen op basis van de gegeven feiten tot dan toe.
je hebt gelijk :oops:
we horen wel hoe het afloopt.
[size=9px]ik weet uit ervaring als ik mijn auto T5 uitleen (gebeurd bijna nooit)
dat de uitlaat meestal nog staat te knapperen als hij weer terug komt en al ff stil staat.
en ook ik werk in een garage dus weet wel als je een toffe bak in huis staat voor onderhoud dat je je behoorlijk moet inhouden om hem niet ff uit te testen[/size]
Topics: 33
Ik vind het allemaal best vreemd, een vriend van me had ook een kering kapot in z'n turbo en dat merkte je echt...was het niet in het vermogen dan was het wel in een enorme grijze wolk in de achteruitkijkspiegel.
Dan vind ik het NIET afronden van een bedrag van 2050 Euro naar 2000 echt schandalig.
Kunnen we niet een sleuteldagje inlassen om de Turbo van mevrouw te fixen????
Ik denk dat ik die kerel een botte @$!$# vind en een $#!$()(#$@!$ met #$@$
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Topics: 33
Ik ben het trouwens volkomen eens met de diagnose van Kaassie...Tuurlijk test je zo'n bak ff als stage-lopende-poetsgeit...of hoofd ruitenwisser magazijn.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Topics: 18
Lukas Lagerweij schreef:Ik ben het trouwens volkomen eens met de diagnose van Kaassie...Tuurlijk test je zo'n bak ff als stage-lopende-poetsgeit...of hoofd ruitenwisser magazijn.
Dat gebeurt zowat bij elk garagebedrijf als er een speciale (snelle) auto in de werkplaats staat voor een reparatie/beurt.
Ik heb ooit als uitzendkracht bij een Benelux distributeur van een Frans automerk gewerkt. Als je zou weten hoe er met nieuwe auto's wordt omgesprongen wil je nooit meer een nieuwe auto

hock:
Topics: 41
nou, dat gebeurd bij ons echt niet!
maar rijden wellicht ook te vaak in "bijzondere"auto's :lol: :lol:
gisteren in een SM :lol:

en een Jag MKII
maar GAZZZZ geven...... echt niet
nergens voor nodig, ligt wellicht ook aan de leeftijd van de werknemers en de professionaliteit :lol: :lol:
( en het feit dat we zelf in div. voitures rijden: M5, VR6, Granada 2.8, T-bird, Corvette, Volvo :lol: , Vito :oops: Golf Rallyebak..)
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 2
Hallo allemaal,
Ik ben vandaag nog weer eens langs gegaan bij de garage, waar de Volvo nog steeds staat.
Het feit blijft dat ik vorige week maandag de auto daar heb neergezet om het olieverbruik op te lossen. Woensdag wordt ik gebeld dat de auto klaar is en er weer een hele tijd tegenaan kan! Ik wilde hem laten poetsen en dat zouden hun meteen regelen. Donderdag wordt ik gebeld dat de auto klaar is vanaf de poetsbeurt...... maar de Turbo is kapot gegaan, of we even 1200 euro willen betalen voor het repareren.......
De turbo is dus bij hun kapot gegaan (bij het poetsbedrijf) en buiten mijn schuld om. Als hij al langer kapot was, zouden we dat moeten merken, toch? Ik ben maar een vrouw en heb er weinig verstand van, maar ik heb me er de laatste week erg in verdiept en diverse Volvodealers opgebeld. Het blijkt dus dat een turbo van een Volvo bijna nooit kapot gaat, niet zomaar.
Voor de duidelijkheid: Ik breng een auto met een olieprobleem, 2 dagen later is het probleem volgens de garage opgelost, nog een dag later is de turbo ineens kapot?!??!?!?!
(zie ook andere topic)
Er wordt nu geprobeerd de schade op het poetsbedrijf te verhalen, dus wordt vervolgd........
Groeten Heidi Boekhout
Topics: 28
succes met de uitslag , heidi
ben wel nieuwsgierig hoe dit afloopt
Topics: 256
goed zo! Volhouden!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68