Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het oranje monster. En ik
Marc1970 schreef:Te gekke velgen.

Een auto-ambulance is onnodig en misschien zelfs strafbaar achter een 850, je had aan een sleepkabel genoeg gehad. Je mag een verzekerde auto met APK heel Nederland doorslepen.

Bedankt!

Ja klopt! Maar m'n vriend zag dat slepen niet zo zitten. En ik was al lang blij dat ik van de zijkant van de A6 weg kon dus heb het maar zo gelaten
Antwoord
Op de snelweg mag je niet slepen zover ik weet; althans niet verder dan de eerstvolgende afrit.
Antwoord
Gave auto's!

Ik heb ook contact gehad over die 242 toen hij te koop stond. Verkoper kon mij niet meer vertellen dat de buitenkant van de auto weinig tekenen van roest had (op de wielkast rechts achter na). Maar van de onderkant en andere zaken kon hij mij niets vertellen (nu was 350 euro natuurlijk ook niet veel geld), maar daardoor heb ik hem laten staan.

Toch leuk dat hij een plekje bij een liefhebber heeft gevonden die hem niet kort wil rijdenBig Grin
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Bedankt! Ja het was een gok. Maar ach. Voor dat geld kun je je ook niet direct een buil vallen. Ligt een gloednieuwe lpg installatie in. Dus dat alleen al was leuk meegenomen. Verder dacht ik, ik vind het zo'n toffe auto, en met zo'n aankoopprijs blijft er nog genoeg budget over om hem rijdend te krijgen :-)

Althans. Mits hij niet compleet doorgeroest is :-D
Antwoord
In eigen beheer slopen mag nog steeds, 350 euro zal je er wel uithalen. Je motor is een B23A, of in elk geval heeft een B23A carburateur, en de bak kan een BW/AW55 of AW70/71 zijn, allemaal met de gele peilstok. Maak een paar foto's van de onderkant, wie weet kom je een typeplaatje tegen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Oke! En wat zou het meest gunstig zijn wat erin zit qua automaat?

De auto staat nu bij die garage. Hij zou er zondag naar kijken. Helaas is hij er toen niet aan toegekomen. Zodra ik wat hoor plaats ik het uiteraard!:-)
Antwoord
Al die automaten zijn prima, maar weinig bijzonders. De AW70 of 71 heeft een vierde trap, een overdrive, dus dat scheelt aardig wat toeren op de snelweg. Sommige hebben zelfs een lock-up, nog wat minder toeren. Dan heet-ie AW7xL.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Hippe auto, ik had hem uiteraard ook gezien op autoscout maar was ook te laat. Een 2deurs staat voor op de straat mee te rijden nog op mijn verlanglijstje. Als antwoord op je pb, ik heb geen grille of andere neus onderdelen liggen op dit moment. Verder heb ik van alles liggen aan onderdelen, in ieder geval een setje bumpers met rubbers...
Antwoord
Marc1970 schreef:In eigen beheer slopen mag nog steeds

http://www.stiba.nl/einde-sloop-in-eigen...april-a-s/
Antwoord
asterix schreef:Hippe auto, ik had hem uiteraard ook gezien op autoscout maar was ook te laat. Een 2deurs staat voor op de straat mee te rijden nog op mijn verlanglijstje. Als antwoord op je pb, ik heb geen grille of andere neus onderdelen liggen op dit moment. Verder heb ik van alles liggen aan onderdelen, in ieder geval een setje bumpers met rubbers...

Ah jammer van de grille. Degene die er nu op zit is paars gespoten en er is een stukje vanaf gebroken. Maar goed dat heeft geen haast :-) moet zat aan gebeuren. Je hebt pbtje over de bumpers! Zijn nogal wat soorten voor de 240 serie volgens mij.. Dus hopelijk heb je het type wat ik zoek:-) bedankt voor je moeite in ieder geval!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Onze oranje 245 uit 1977 Sputnik 4 1.815 17 December 2022, 08:30
Laatste bericht: HSGHOR
  Oranje 244 DL '75 ZOAB 238 161.253 11 January 2019, 19:34
Laatste bericht: ZOAB
  de oranje 244 sam244 26 16.993 28 May 2015, 21:17
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)