Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wij zochten ruimte...
[Afbeelding: th_240velgMY80.jpg]
Haha, 'k heb de indruk dat dat hier wel werkt idd.
De juiste velg voor je Diesel is volgens plaatje, dus met dop. (GLE's zie je met zo'n kleine naafdop en sierringen).
Wat betreft die olie, wellicht staat hierover al een en ander bij technische fforum. Het verhaal stond me immers bij, maar ik rij zelf een benzine ding.
Ik weet in ieder geval wel dat die diesels bij onjuiste behandeling niet zo lang leven als een rood blokkie.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Antwoord
Nou mag dat ineens dus weer niet, velgen van een ander type, en dan wel allemaal halleluja over die polarissen, die zijn ook niet voor 240 bedoeld, en missen bovendien alle volvo-stijlkenmerken, dan zijn deze toch minder verkeerd vind ik.
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Iedereen heeft daar zijn eigen mening over, lijkt me. Die polarissen hoeven van mij ook niet. Ik vind die 740-velgen (en ook de Polarissen) te strak en te glad voor een 240.
Antwoord
Mooie wagen! Mooie kleur ook.

Ik rij zelf nu sinds twee weken met veel plezier in een 1980 Diesel (ik ben dat 'andere gevalletje').

Heb je volgende week zondag nog wat te doen? Er is dan namelijk een meeting in Soesterberg. Er komen maar twee 200's van de 85 Volvo's in totaal, dus we kunnen wel wat versterking gebruiken.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
Mooie auto, gave kleur! Samen met oranje en dat babyblauw mijn favorieten voor op een oudere 240! (Afgezien van lichtblauw metallic, maar daar zal ik niet weer over beginnen... :lol: )

Gewoon de originele stalen velgen met doppen vind ik het mooist. Maar de GLE's (met chromen ring) staan ook mooi.

Veel plezier ermee!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
MP schreef:Een 240 is leverbaar geweest met 4, 5, 6 cilinders en V6 (240GLT V6!).
Hàmeneer de encyclopedie; vertel daar eens meer over :wink:
Antwoord
We hebben hier trouwens dringend behoefte aan meer foto's... (ik dan toch)
Antwoord
De encyclopedie fronst nog diep en vertelt:

De Volvo 244/245 is ook met een VIJF-cilinder diesel geleverd, jawel een D5!
Het is een motor uit dezelfde familie als de 6-cilinder.
Deze motor kun je ook aantreffen in diverse (waarschijnlijk inmiddels allemaal overleden) Audi 100's.

Deze 244DL D5/245DL D5 zijn onder andere in Finland verkocht m.o.o. belasting boven 2 liter motoren. Met iets van 70pk moeten dit toch wel de allerlangzaamste 240's zijn.

Een succes kan 't niet zijn geweest, want de D20 motor was er alleen in modeljaren 1980 en 1981.

Heeft iemand toevallig zo'n ding?
Antwoord
Sorry, 68 (acht-en-zestig) pk heeft zo'n D5.
Trek daar de klinkers maar mee weg.
Da's weer 'ns wat anders dan een S80 D5!
Antwoord
Nu nog even een brandstofklepje vinden ofniet Wink
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)