Topics: 2
En hebben daarom deze Volvo 245 Diesel aangeschaft. Geboren in 1980, en 2 ton op de tellen. Hij rijdt super!
Nu alleen nog even uitvogelen hoe ik er een radio in krijg en de bedrading in de achterklep moet gemaakt worden.
http://www.jargo.nl/foto/main.php?g2_vie...alNumber=1
Topics: 52
Dat ziet er goed uit. De 740-velgen vind ik alleen niet echt passen.
Nee mee eens. Maar hij stond op winterbanden, en dat was ook niet echt fraai. Ik moet daar nog eens naar kijken !
Topics: 7
Wat een (h)eerlijke kleur!
Die velgen horen inderdaad onder een 740. Ik mis trouwens een tankklepje.
Hopelijk knort die wagen nog lang door... Ik heb begrepen dat zo'n diesel wat gevoelig is voor de juiste olie...
Nog een maffe vraag, maarre Begint het chassisnummer van die wagen met 245 of met 265...?
Dit met oog op een ander gevalletje op dit forum.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Juiste olie? Hmm vertel?
Chassis nummer begint met 245...
En het tankklepje zit er wel bij ( en er al weer aan ). Was even gebruikt voor de kleur. Maargoed, ik moet opzoek naar nieuwe velgen dus..... Wat hoort er orgineel onder?
jargo schreef:Chassis nummer begint met 245...
Deze ziet er ook uit als een 245 en die andere als een 265. Is dat niet gewoon het criterium in deze?
Topics: 34
jargo schreef:En het tankklepje zit er wel bij ( en er al weer aan ). Was even gebruikt voor de kleur. Maargoed, ik moet opzoek naar nieuwe velgen dus..... Wat hoort er orgineel onder?
Mooie auto! Origineel horen er stalen velgen met chromen kapjes op geloof ik.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Je hebt zo'n oud model lichtmetalen velg, ik zag er gisteren nog een 145 mee. Die vind ik persoonlijk het mooist voor een wat oudere 240. Hoewel Virgo's hier ook tijdsorigineel zouden zijn.
Topics: 7
geestschrijver schreef:jargo schreef:Chassis nummer begint met 245...
Deze ziet er ook uit als een 245 en die andere als een 265. Is dat niet gewoon het criterium in deze?
Je kent Erik265's verhaal. Hij heeft een (265) diesel. In de Volvo-literatuur wordt het bestaan van de 260 diesel categorisch verzwegen. Kijk maar 'ns naar de productieaantallen en dergelijke. De suggestie is gewekt dat een diesel wellicht altijd met '26' begint ipv '24' m.o.o. 6-cilindermotor. Dat verhaal leek me al sterk. Maar ik zie 't nu bevestigd.
Als een 200 op een 260 lijkt, dan kun je 'm inderdaad 260 noemen. Maar met name de Amerikaanse modellen hebben met een vaak hoge neuzen en luxere uitrusting altijd al een 260-look gehad. Dit in combinatie met de de afwezigheid van een typenummeraanduiding in USA, maakt jouw uitspraak niet per definitie geldig. De VIN-code lijkt me dan de bepaler.
Ofwel: een 260 heeft in principe een V6 en luxere uitrusting, en is (in USA) ook als diesel geleverd. Een 240 is leverbaar geweest met 4, 5, 6 cilinders en V6 (240GLT V6!).
Ik lijk wel een encyclopedie zeg
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
MP schreef:Ik lijk wel een encyclopedie zeg
Handig toch?