Topics: 22
petervandoornum schreef:Jw240 schreef:dit is de 240 met later ingebouwde turbo motor he.
die luchtmassameter kan de geest gegeven hebben omat na de compressor gemonteerd is (ipv wat normaal is ervoor). dan krijgt de luchtmassameter hete lucht (niet zon prbleem) en olie/dampen voor zn kiezen. die kan dan kapot gaan/vuil worden.
verbruit de auto veel? loopt ie nog goed?
nog meer info over de turbo ombouw? Welke injectoren, computers, motorblok (B230FT/B230F/B200 etc?), officieel of niet?
Net even onder de motorkap gekeken en:
turbo is van Garrett
Motor volgens sticker B200F
volgens de sticker.. wat staat er op het blok? (bij de rechter motorsteun, bij oliefilter enzo)
hoe ziet de olie terugloop van de turbo eruit? direct het blok in of direct de carterpan in?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 6
Jw240 schreef:petervandoornum schreef:Jw240 schreef:dit is de 240 met later ingebouwde turbo motor he.
die luchtmassameter kan de geest gegeven hebben omat na de compressor gemonteerd is (ipv wat normaal is ervoor). dan krijgt de luchtmassameter hete lucht (niet zon prbleem) en olie/dampen voor zn kiezen. die kan dan kapot gaan/vuil worden.
verbruit de auto veel? loopt ie nog goed?
nog meer info over de turbo ombouw? Welke injectoren, computers, motorblok (B230FT/B230F/B200 etc?), officieel of niet?
Net even onder de motorkap gekeken en:
turbo is van Garrett
Motor volgens sticker B200F
volgens de sticker.. wat staat er op het blok? (bij de rechter motorsteun, bij oliefilter enzo)
hoe ziet de olie terugloop van de turbo eruit? direct het blok in of direct de carterpan in?
Op het blok staat B200 gegoten. De olieafvoer van de turbo gaat naar de carterpan. Het motorblok is helemaal rood gemoffeld.
groeten,
Peter
olvo 245Turbo
ok, mooi. dat wijst er 99,9% zeker op dat het blok de fabriek verlaten heeft als non-turbo blok.
Als er goed mee wordt omgegaan blijft dat ook eeuwig heel, de blokken zijn erg stevig gebouwd. zorg wel dat je genoeg benzine het blok in krijgt, want bij een te arm mengsel gaat het snel mis. (ik zag op de foto's dat er de standaard B230F injectoren op zitten, daar zou ik wel even mee opletten)
Topics: 6
Jw240 schreef:ok, mooi. dat wijst er 99,9% zeker op dat het blok de fabriek verlaten heeft als non-turbo blok.
Als er goed mee wordt omgegaan blijft dat ook eeuwig heel, de blokken zijn erg stevig gebouwd. zorg wel dat je genoeg benzine het blok in krijgt, want bij een te arm mengsel gaat het snel mis. (ik zag op de foto's dat er de standaard B230F injectoren op zitten, daar zou ik wel even mee opletten)
Kun je daar zelf wat aan doen? Aan die B230F injectoren?
Loont het de moeite om de LMM te verplaatsen naar de andere kant van de IC, d.w.z. na het luchtfilter?
Kan het voorkomen dat wanneer ik vermogen onderin vraag, dus als de turbodruk laag eis en diep het gaspedaal diep indruk; de turbodruk stijgt oppakt en en begint te accelereren, dat ik een soort van zwavelgeur ruik zowel binnen als buiten de wagen? (Dit is geen grapje!!!)
groeten,
Peter
olvo 245Turbo
Topics: 36
Zwavelgeur kan alleen uit je katalysator komen.....
Gr :?
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
wat ik zou doen:
meten wat de turbodruk is bij volgas rijden.
als dit ergens boven de 0.3 bar uitkomt zou ik de injectoren van een 740 of 940 turbo erin zetten. Daarvoor moeten ook voorweerstanden geplaatst worden, niet veel werk, misschien 30-40 minuten.
controleren of de computers die erin zitten van een turbo 740/940 waren of nog steeds de originele van de 240 (kan ik me niet voorstellen).
dan de luchtmassameter naar de goede kant verplaatsen.
dan zou die waarschijnlijk beter lopen, en minder risico op detoneren.