15 February 2013, 15:59
sjuust
. Zag dat binnenkort 6 fast 6 furious komt...

360 r-t.....
|
15 February 2013, 15:59
sjuust
![]()
17 February 2013, 00:17
Ik zeg ....laat maar komen!Schijnt zich in en rond Moskou af te spelen.
Deel 1 t/m 5 heb ik op de plank liggen en worden nog regelmatig gekeken.Is Gewoon leuk en vooral BORDEVOL fouten!Maar daar moet je gewoon langsaf kijken zal ik maar zeggen!
Impossible.........is a challenge!
![]() https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
26 February 2013, 00:10
het zou wel lachen zijn als ze een keer een highperformance volvo er in hebben zitten :O al die gekke jappe die eruit worden gereden door een volvo (A) die gezichten wil ik nog graag een keer zien
![]() Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
10 March 2013, 13:55
Ik ben gisteren begonnen met alle slangen en buizen te vervangen.Omdat alles nu wel z'n definitieve plaats heeft gekregen kan dat nu.Alle buizen in het inlaattraject zijn nu vervangen.Was eerst uitlaatbuis,nu aluminium.Zowel de koelwaterslangen als de vacuum en drukslangen zijn vervangen door silconenslangen.
![]() ![]() ![]() En omdat ik toch bezig was is de visco ventilator vervangen door een electrische.Ik moet nog een nieuw hitteschild maken.Het koelwater expansievat en het ruitensproeier reservoir worden allebij vervangen door die uit een Volvo 850 ........Dat zal wel volgende week gedaan worden denk ik.
11 March 2013, 12:44
Dat ziet er netjes uit zo! Vind het altijd leuk je updates te volgen. Ik rij ook DAF (tenminste restaureer 'm nu) en Volvo.
ik krijg altijd weer een mindf.ck als ik de foto's bekijk .
Onbewust kijk ik naar de motorkapscharnieren en ga er dan vanuit dat dat de paravankant is . Vervolgens blijken dan dat het inlaatspr.stuk en uitl.spr.stuk verwisseld te zijn. En de veerpoten staan belachelijk ver naar voren. Maar na +/- 15 sec. kom ik weer op aarde terecht en realiseer ik me dat bij de 340 de kap aan de voorkant scharniert......
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
22 September 2013, 19:51
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 September 2013, 20:11 door BartMandersRacing.)
Afscheid genomen!
Neeee.....niet van de auto........ Maar hier..... ![]() Zat de sidepipe.En die was ik moe.Het is onhandig want je bent overal te laag.En die herrie aan je kop, daar is op den duur ook het leuke wel vanaf. Dat gaf wel de mogelijkheid om het dan maar meteen goed te doen.Ik had nog altyd de Citroën middendemper(Xsara 2L diesel) maar die was eigenlijk te klein.Aangezien de downpipe 3inch is ging hij voor de demper stuwen....Dus dan ook maar een middendemper van 3 inch..... Voila...... ![]() Simons 3 inch.... Om de originele route van de standaard uitlaat te volgen moet ie na de de demper knijpen naar 2,5 inch....niet zo'n probleem. Bij het zoeken naar een goeie niet al te overdreven einddemper liep ik tegen deze rvs glimmerd aan ![]() Stond op marktplaats.Is een nieuwe 3 inch Powersprint einddemper.Ik heb die voor 6 tientjes gekocht.Ga maar eens googelen wat die eigenlijk kosten. Dit staat wel erg beschaafd al zeg ik het zelf..... ![]() Fff proefrijden....Mooi lekker stil,rammelt niet ,dreunt niet..........***......ik ruik olie..........Toegegeven...ik had m ffff behoorlijk op zijn staart getrapt toen ie eenmaal warm was. Bij een tankstation heb ik onder de overkapping maar even de kap open gemaakt (het was al donker en daar is dan veel licht....)....gevolg....een heleboel veel rook uit de motorruimte.... en vooral achter de motor alles nat van de olie.Balen dus en naar huis.En aangezien het al te donker was heb ik m neergezet.Eerst maar eens n nachtje slapen.... Vanmorgen ben ik maar eens gaan zoeken naar de olielekkage... Gevonden............ ![]() Hier zit normaal gesproken een dop in.....nu dus niet meer...zal wel dat ie olie lekte.Gelukkig had ik die nog een .Je vraagt je wel af hoe dit nu weer kan.Maar goed ...nieuwe dop dr in en die heb ik geborgd met een lakstift..... Dit had ik nog niet eerder gehad.......zo blijft t wel spannend zo'n project. Vanmiddag heb ik nog de turbotimer ingebouwd en het een en ander opgemeten voor de electrische waterpomp die de turbo gaat nakoelen.Deze week maar eens onderdelen bestellen. Nog een modificatie van een tydje terug.... hier..... ![]() ...zijn normaal gesproken het koelwater- en het ruitensproeiervloeistofreservoir gemonteerd.Maar daar is geen plaats meer voor.Dus dan maar zoeken naar een andere oplossing.En die vond ik bij Volvo...en wel allebij van een 850. De ruitensproeiervloeistoftank.... ![]() een beetje aangepast....... ![]() ...en die komt op de zelfde plaats waar ie bij de 850 ook zit....onder t binnenscherm!Hoe ga je die dan vullen? Nou gewoon...in de motorruimte... ![]() Expansievat van de koelvloeistof heeft nog een provisorische plaats.Maar dat komt binnenkort ook wel goed.
23 September 2013, 20:06
Leuke upgrade. Wel gewaagd hoor, ff de slijpert in je binnenscherm
![]()
23 September 2013, 21:27
Kees144 schreef:Leuke upgrade. Wel gewaagd hoor, ff de slijpert in je binnenscherm Was de decoupeerzaag.............ghegheghe.
![]() https://www.facebook.com/Volvo360TURBO |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|