Topics: 52
Nice! Ben wel jaloers op je zekeringenkastje. Past het kapje er nog overheen? Wat voor merk/type en waar te verkrijgen?
Topics: 11
Maar... Waar is de Turboh?!
Topics: 39
Volvo 142 B23 schreef:Nice! Ben wel jaloers op je zekeringenkastje. Past het kapje er nog overheen? Wat voor merk/type en waar te verkrijgen?
kastje bij Rik Donkers besteld, deze hier:
http://www.rdae.nl/nl/lfb12-12-voudig.html
de kap past niet maar ik heb daar een rechthoekig gat in gedremeld waar de kapjes van het relaiskastje door steken. Niet ideaal maar beter dan die ellendige keramische zekeringen.
pieterveenstra schreef:Maar... Waar is de Turboh?!
zeg joh doe niet zo raar!
Er komt geen turbo op. De auto zal nu ongeveer 220pk hebben en genoeg koppel. Als ik er een beeeeeetje turbo op zet ga ik makkelijk richting de 400pk als ik wil...... En dat vind ik te veel voor een daily 245.
Topics: 40
dus er bestaat zoiets als teveel pk's?
Zal wel enorm verslavend zijn zo'n dikke 6 in lijn onder de kap met bijbehorende roffel..
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Estoque schreef:dus er bestaat zoiets als teveel pk's?
Zal wel enorm verslavend zijn zo'n dikke 6 in lijn onder de kap met bijbehorende roffel..
Er bestaat zeker zoiets als teveel pk, als in meer pk dan je chassis of rijtalent aankan

. Doel van deze build was om een sportieve auto te bouwen. Met een mooie elastische motor die onderin plenty koppel heeft en dankzij de 24 kleppende kleppers lekker doorgetrokken kan worden. Ik ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen op de weg. Het geluid is nu al verslavend
Topics: 288
26 October 2015, 15:27
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 October 2015, 16:19 door Jambon.)
Arn02 schreef:Bijna nos deurpanelen bemachtigd (waarvan ik het zonde vind om speakergaten in te zagen, dus als iemand ideeen heeft waar ze nog meer geplaatst kunnen worden....)
![[Afbeelding: b5qvz4.jpg]](http://i60.tinypic.com/b5qvz4.jpg)
Ik heb hetzelfde 'probleem', nette panelen zonder gaten. Ik maak extra paneel van dik aluminium(klankbord) wat ik tegen de deur monteer (meteen ruimte voor een grotere speaker..), gebruikmakend van de armsteunbevestiging en een beugel boven en onder om de panelen en op het blik van de deur, een speakerring op hoogte en iets gericht naar het interieur, bekleden met fleecedoek en polyester, schuren en afwerken met vinyl in de kleur. Omdat ik e-bediening voor de ruiten ga gebruiken is dat enorme montage-gat in het midden ook nog een extraatje..
De tweeters gaan op je dashboard met de keus direct of indirect gericht (via de ruit..)...
dit is ook nog interessant..
Ziet er indrukwekkend uit Raymond. Maar hoe bevestig je die alu plaat zonder der deurpanelen te vernaggelen? De juiste kleur vinyl vinden wordt ook nog een klus.
Nog even bezig geweest vanavond en de stappenmotor vervangen (fijn klusje :tsk

door het exemplaar van de m54b30. Het resultaat is dat de motor nu perfect stationair loopt. En gelukkig maar anders ging het een interessant diagnostisch klusje worden.
Topics: 163
haha. Mooi werk.
Knap werk. Is er veel (betrouwbare) info te vinden wat betreft de draadboom enzo voor dat motorblok?
Voor de 240 is er best wat te vinden, maar vooral de greenbooks betrouwbaar. Op de interwebs staat ook veel onzin. Credits in ieder geval voor je kunde

.
Dopski schreef:haha. Mooi werk.
Knap werk. Is er veel (betrouwbare) info te vinden wat betreft de draadboom enzo voor dat motorblok?
Voor de 240 is er best wat te vinden, maar vooral de greenbooks betrouwbaar. Op de interwebs staat ook veel onzin. Credits in ieder geval voor je kunde
.
Bedankt voor je vriendelijke woorden :bowl:, maar ik ben ook maar gewoon een hobbyist zonder enige vorm van opleiding in de techniek. Ben ooit begonnen met een oud bmw-tje waar ik dubbele webers op wilde bouwen....
Het barst van de info over de m50 motoren (en m50tu, m52, m54, s50, s52, s54 - allemaal zelfde familie). Zeer populaire motoren die in tal van andere bmw's worden gegooid m.n. e30's, maar ook al in flink wat volvo's, opels, fordjes etc. Voordeel is dus ook dat er veel over geschreven wordt en dat er veel (aftermarket) onderdelen tegen goeie prijzen voor te krijgen zijn. Ze stammen uit dezelfde tijd komen als bv. de b234fxx motoren (de jaren '90) en dat zijn in mijn optiek de beste efi-motoren om in ouwe auto's te bouwen omdat relatief eenvoudig. Wat ik al schreef in dit blog, er is wezenlijk geen verschil tussen het aansluiten van deze motor of de b230fb die ik destijds ingebouwd heb. Deze is misschien nog wel simpeler (als je de pin-out er bij hebt en zelf motorbloksteunen kan maken).
Topics: 54
Yellow240 schreef:gruwelijke bazenauto
Een wat?
Groeten van Frans