Topics: 11
Je mag maar, dacht iets van 25 % veranderen aan een auto, dit hebben ze een hele poos geleden veranderd in de wet, omdat er bedrijven waren die defenders mercedes g klassen enz ombouwden, dus oud chassis van voor 1986, en dan de nieuwste luxe versie erop.
Dat kan nu dus niet meer, in elk geval niet meet als bedrijf.
Topics: 70
Zit wel het originele blok en interieur in. Daar is überhaupt niet zo aan te komen, dus een nieuwer model erbij gekocht en alles omgezet. Chassis nummer in de deurstijl kun je zo omlassen. Verder zit het alleen maar op kliknagel plaatjes.
Meest opvallende zijn de US koplampen, echter met de EU/ moderne voorspatborden en knippers. Ik heb zelf een '82 USA model turbo. Deze heeft nog gewoon de hoge knipperlichten zoals de modellen hier hadden tot 1981. US heeft nooit deze combi van koplampen en knipperlichten/ voorspatborden gekend.
Topics: 36
(11 November 2019, 12:59)marc-f schreef: Zit wel het originele blok en interieur in. Daar is überhaupt niet zo aan te komen, dus een nieuwer model erbij gekocht en alles omgezet. Chassis nummer in de deurstijl kun je zo omlassen. Verder zit het alleen maar op kliknagel plaatjes.
Meest opvallende zijn de US koplampen, echter met de EU/ moderne voorspatborden en knippers. Ik heb zelf een '82 USA model turbo. Deze heeft nog gewoon de hoge knipperlichten zoals de modellen hier hadden tot 1981. US heeft nooit deze combi van koplampen en knipperlichten/ voorspatborden gekend.
En dat omlassen van het VIN nr is bij deze gebeurt anders krijg je geen kenteken van 81 erop. Als het goed gedaan is zal niemand het zien. En de politie of belastingdienst heeft toch echt niet de kennis van deze auto’s of bepaalde kenmerken nou van een 81er zijn of later. Alleen als je een kenner treft bij een grote controle dan ben je echt de sjaak.
Topics: 20
Er is wel meer niet origineel aan deze auto. Front klopt van geen kant, meters die deels niet origineel zijn, gaten in de deurpanelen waar de raamslingers hebben gezeten, een lelijke schakelaar in het linker voorportier (voor elektrische spiegels?), niet originele middenarmsteun. En als klap op de vuurpijl ook nog een teruggedraaide klok (zie RDW). Beunauto, en dat voor 15 mille...
(12 November 2019, 19:29)Wijnand schreef: Er is wel meer niet origineel aan deze auto. Front klopt van geen kant, meters die deels niet origineel zijn, gaten in de deurpanelen waar de raamslingers hebben gezeten, een lelijke schakelaar in het linker voorportier (voor elektrische spiegels?), niet originele middenarmsteun. En als klap op de vuurpijl ook nog een teruggedraaide klok (zie RDW). Beunauto, en dat voor 15 mille...
Oh en zie nu pas de snowcaps. Heel leuk, maar de '81-er modellen hadden een lange "grille" in de paravaan i.p.v. de 2 losse die deze heeft. Carosserie is dus van minimaal '86.
Topics: 82
13 November 2019, 17:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 November 2019, 17:25 door Marc1970.)
Neem dan deze goudeerlijke opknapper uit de Cevennen:
https://www.autoscout24.fr/offres/volvo-...50040a53ee Lekker weer daar, ga ik mee om een rondje te fietsen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 52
Die opknapper ziet er best hard uit. Mountainbiken daar?
Topics: 82
Ik ben meer van de ouderwetse racefiets maar een MTB heb ik ook.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 8
Dit is ook een speciale 240:
https://www.autoscout24.fr/offres/volvo-...cldtidx=15
Waar staat de omgekatte te koop btw?
Ik heb die man van de omgekatte Turbo een berichtje gestuurd.
"is ie origineel?" -Ik - "Originele van 1981, alleen heb ik er een '86 model van gemaakt" - Hij
Heeft 'ie dan wel knap gedaan.