Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het oranje monster. En ik
@Wouter ik kan je geen PB doen, je inbox zit vol :-)
Antwoord
Er is weer plek :-)
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Wat naar van zo’n ongelukje, maar gelukkig valt het allemaal mee. (Mijn vriendin durft om deze reden overigens niet in mijn Volvo te rijden, te bang dat ze iets kapot maakt). Het ziet er uit alsof het allemaal niet zo ernstig is en netjes te herstellen valt.
Antwoord
Ohrtmann schreef:Wat naar van zo’n ongelukje, maar gelukkig valt het allemaal mee. (Mijn vriendin durft om deze reden overigens niet in mijn Volvo te rijden, te bang dat ze iets kapot maakt). Het ziet er uit alsof het allemaal niet zo ernstig is en netjes te herstellen valt.

Ja jammer is het wel! Maar m'n vrouw heeft nu haar eerste schadevrije kilometers met de 144 op haar naam staan :-)

Maar zo'n schadegevalletje loopt wel snel in de papieren zeg! Koplamp was kapot en bumper van de andere auto zijn beschadigd. Schade is getaxeerd op 1350 euro.. Dacht het eerst nog zelf te betalen ivm schadevrije jaren. Maar dat wordt me wat te..

De 144 is gelukkig weer hersteld. Nieuwe verstralers erop, en de grill vervangen voor een iets minder gedeukte. Had de oude grill nog op zolder liggen die ik 2 jaar geleden had vervangen. Maar goed deze was met een reden vervangen. Dus nog even op zoek naar een nettere grill.

Maar al met al. Heerlijk zo'n oldtimer waar je zelf aan kunt sleutelen en onderdelen niet te duur zijn :-)

Hoe staat het ervoor met jouw bolide? Al vorderingen?
Antwoord
Nou heb ik net nog 500km gereden met m'n 144 ivm de VÃ¥rfärd.. Houdt ie ermee op. Heel raar. Wanneer ik hem probeer te starten wil hij maar nÃt niet aan slaan.
Uiteindelijk na lang doorstarten komt hij dan morrend tot leven.. Maar dat is sowieso niet goed natuurlijk.

Ik overweeg hem een tijdje weg te zetten omdat 2 auto's financieel natuurlijk wat lastiger wordt om te onderhouden. Heeft iemand ervaring met het wegzetten voor langere tijd van een auto? Ik speel met het idee hem een jaar of 2 weg te zetten en dan helemaal op te (laten) knappen. Hij moet in juli gekeurd worden en heeft op 5 plekken laswerk om uberhaupt door de apk te komen..

Aan wat voor kosten moet ik dan denken qua stalling?
Antwoord
Niet gewoon een kwestie van nieuwe bougies/kabels/rotor/verdelerkap?

Stallen heb ik geen ervaring mee, maar volgens mij is dat niet echt goedkoop.
Antwoord
Nee volgens mij kan je een 144 beter 'rijdend' ergens parkeren en af en toe een zonnig ritje doen dan opslaan. Als-ie waterdicht is tenminste.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Nee volgens mij kan je een 144 beter 'rijdend' ergens parkeren en af en toe een zonnig ritje doen dan opslaan. Als-ie waterdicht is tenminste.

Inderdaad, je betaalt immers geen wegenbelasting. Toegegeven, je verzekering loopt door maar dat is toch wel goedkoper dan stallen. Parkeer hem ergens in de buurt, zeiltje er overheen en af en toe een ritje als je zin hebt.
Antwoord
wesleyscheggetman schreef:Nou heb ik net nog 500km gereden met m'n 144 ivm de VÃ¥rfärd.. Houdt ie ermee op. Heel raar. Wanneer ik hem probeer te starten wil hij maar nÃt niet aan slaan.
Uiteindelijk na lang doorstarten komt hij dan morrend tot leven.. Maar dat is sowieso niet goed natuurlijk.

Ik overweeg hem een tijdje weg te zetten omdat 2 auto's financieel natuurlijk wat lastiger wordt om te onderhouden. Heeft iemand ervaring met het wegzetten voor langere tijd van een auto? Ik speel met het idee hem een jaar of 2 weg te zetten en dan helemaal op te (laten) knappen. Hij moet in juli gekeurd worden en heeft op 5 plekken laswerk om uberhaupt door de apk te komen..

Aan wat voor kosten moet ik dan denken qua stalling?
Wij gaan hetzelfde doen:
Caravanstalling: 200-300 per jaar, relatief veel vocht, vogels en katten op je auto
Officiele oldtimerstalling: vanaf 65 per maand, verwarmd/geconditioneerd en bewaakt
En alles wat daarboven en tussenin zit.

Je moet iemand kennen merk ik, dan kom je via-via de goedkopere verwarmde stallingen tegen. Die staan nl. niet op marktplaats...
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
Ja inderdaad. Dan kan ik hem beter gewoon parkeren ergens. Wordt ie alleen wel een keer zo roestig waarschijnlijk maar ach =) geld wat je dan weer bespaart aan stalling kun je dan in plaatwerk steken
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Onze oranje 245 uit 1977 Sputnik 4 2.417 17 December 2022, 08:30
Laatste bericht: HSGHOR
  Oranje 244 DL '75 ZOAB 238 177.460 11 January 2019, 19:34
Laatste bericht: ZOAB
  de oranje 244 sam244 26 17.999 28 May 2015, 21:17
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)