6 October 2010, 12:22
je zou nog ff een andere oliezender kunnen proberen, zien wat die naar het lampje stuurt, of sluit r direct een olidruk meter op aan, weet je waar je aan toe bent..
worst case, Ik denk anders in deze volgorde.. Tandwiel(en) stuk, komt door slijtage welke of door leeftijd kan komen, of (mede) opgewekt door versleten hoofdlagers die op hun beurt middels de krukas verkeerde krachten op deze tandwielen loslaat en overmatig gaan slijten en dus sneuvelen.
Afstelling van eea is zeker aan te raden, moet sowieso kloppen voordat je andere zaken kunt beoordelen..
Als je hem met de hand rondtornt, heb je dan genoeg weerstand? Ik denk even i d richting van compressie tav het "trekken" van de motor, alhoewel ik een 164 nooit echt sneller heb kunnen vinden (overigens nooit de E's ervaren..)
Maar anders gedacht, ik heb zelf ooit enkele versleten B20's gehad die alleen maar lekkerder gingen lopen en boven 1op12 uitkwamen, door de langzaam wegebbende interne weerstand zeg maar..
Wat zijn de zwakke punten van een B30?
330K is wel respectabel..
worst case, Ik denk anders in deze volgorde.. Tandwiel(en) stuk, komt door slijtage welke of door leeftijd kan komen, of (mede) opgewekt door versleten hoofdlagers die op hun beurt middels de krukas verkeerde krachten op deze tandwielen loslaat en overmatig gaan slijten en dus sneuvelen.
Afstelling van eea is zeker aan te raden, moet sowieso kloppen voordat je andere zaken kunt beoordelen..
Als je hem met de hand rondtornt, heb je dan genoeg weerstand? Ik denk even i d richting van compressie tav het "trekken" van de motor, alhoewel ik een 164 nooit echt sneller heb kunnen vinden (overigens nooit de E's ervaren..)
Maar anders gedacht, ik heb zelf ooit enkele versleten B20's gehad die alleen maar lekkerder gingen lopen en boven 1op12 uitkwamen, door de langzaam wegebbende interne weerstand zeg maar..
Wat zijn de zwakke punten van een B30?
330K is wel respectabel..