29 September 2010, 23:22
hey herbe777
ALLE B21/23 modellen hebben dikke drijfstangen en krukassen.
de eerste serie B2*0 van 85 tot ergens in 86 hebben een lichtere krukas en drijfstangen
dit was toen om minder weerstand te krijgen in de motor en daardoor zuiniger in gebruik.
dit beviel niet en zijn ze de B2*0 motoren weer gaan veranderen rond 86 - 87.
en hebben ze weer de dikke krukas en drijfstangen gepakt.
alleen zijn deze iets anders dan de B21/23 motoren.
ook de cil.koppen van de jaren 78-79 dat de alu koppen kwamen tot 98 zijn hetzelfde en alle uit wisselbaar.
ze hebben nog geprobeerd met de B230K met daarop de 631 kop om de motor wat vriendelijker te maken voor het milieu.
ook dat was nix.
deze motoren zijn andersom gemaakt compr.kamer in zuiger en vlakke kop.
maar hebben die ook maar ff gehad.
als jij een B230FK van eind jaren 90 neemt heb jij wat goeds.
de B230FT van 85 echt laten staan.
ALLE B21/23 modellen hebben dikke drijfstangen en krukassen.
de eerste serie B2*0 van 85 tot ergens in 86 hebben een lichtere krukas en drijfstangen
dit was toen om minder weerstand te krijgen in de motor en daardoor zuiniger in gebruik.
dit beviel niet en zijn ze de B2*0 motoren weer gaan veranderen rond 86 - 87.
en hebben ze weer de dikke krukas en drijfstangen gepakt.
alleen zijn deze iets anders dan de B21/23 motoren.
ook de cil.koppen van de jaren 78-79 dat de alu koppen kwamen tot 98 zijn hetzelfde en alle uit wisselbaar.
ze hebben nog geprobeerd met de B230K met daarop de 631 kop om de motor wat vriendelijker te maken voor het milieu.
ook dat was nix.
deze motoren zijn andersom gemaakt compr.kamer in zuiger en vlakke kop.
maar hebben die ook maar ff gehad.
als jij een B230FK van eind jaren 90 neemt heb jij wat goeds.
de B230FT van 85 echt laten staan.


![[Afbeelding: shockedy.gif]](http://img192.imageshack.us/img192/8264/shockedy.gif)