23 September 2010, 08:43
een 940 heeft altijd de 'sterke' drijfstangen. vergeleken met een B21/B23 van 79/80-84 zijn het maar matige drijfstangen trouwens, de M-rods van de oudere motoren zijn stukken steviger (korter en zwaarder). Een 1985 blok zal wel een B230 zijn, dan met 9 mm 'dunne' drijfstangen. Die kunnen wel best wat aan maar zijn slechts een fractie zo sterk als de oudere drijfstangen.
Is de B21FT versleten/defect? Anders zou ik er niet snel een B230 in zetten.
De B21 heeft de meeste potentie (van de 3) als je voor vermogen gaat. Lage compressie en stevigere drijfstangen etc. Daarna komt de late B230, dan de vroege B230. De B230's zullen wel wat meer koppel geven op lagere toerentallen en kunnen wat zuiniger zijn.
Ga je gas met K-jet combineren?
Is de B21FT versleten/defect? Anders zou ik er niet snel een B230 in zetten.
De B21 heeft de meeste potentie (van de 3) als je voor vermogen gaat. Lage compressie en stevigere drijfstangen etc. Daarna komt de late B230, dan de vroege B230. De B230's zullen wel wat meer koppel geven op lagere toerentallen en kunnen wat zuiniger zijn.
Ga je gas met K-jet combineren?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

