17 September 2010, 23:44
Was benieuwd naar het volgende:
Je gebruikt een normale versnellingsbak met koppeling? Geeft dit geen ruwe overgang bij het schakelen? De benzinemotor valt vrij vlot terug in toeren als je gas loslaat en koppeling intrapt. De elektromotor heeft een stuk minder frictie en zal dit minder snel doen. Voordeel is wel dat de elektromotor stukken minder kinetische energie heeft en dus een mindere klap op de koppeling zal geven dan ik misschien verwacht.
Verders: Chapeau voor de uitvoering van dit project, ziet er degelijk en professioneel uit allemaal!
Je gebruikt een normale versnellingsbak met koppeling? Geeft dit geen ruwe overgang bij het schakelen? De benzinemotor valt vrij vlot terug in toeren als je gas loslaat en koppeling intrapt. De elektromotor heeft een stuk minder frictie en zal dit minder snel doen. Voordeel is wel dat de elektromotor stukken minder kinetische energie heeft en dus een mindere klap op de koppeling zal geven dan ik misschien verwacht.
Verders: Chapeau voor de uitvoering van dit project, ziet er degelijk en professioneel uit allemaal!
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014