16 September 2010, 11:39
Dat flushen heb ik alleen ervaring mee bij vrachtwagens.
Houd je aan de richtlijnen van de leverancier want die zooi kan aardig inbijten op je (met name aluminium) delen.
Sommigen denken dat als een half uur goed is dat 2 uur dus nog beter is....
met name alu radiateurs, die dunwandige kanalen hebben, kan je er serieus mee verprutsen.
Dan nog iets, volgens mij zijn je temp. zenders beide hetzelfde; het voorgloeirelais wordt aangestuurd door een eigen temp. zender en het dashboard heeft ook een eigen exemplaar.Ze zitten op verschillende plaatsen dus ik weet niet of ze beiden ook dezelfde temp meten als het koelwater bijv. 95 graden is.
Misschien kan iemand met VADIS even checken of beide zenders hetzelfde nr. hebben, je kunt dan de zenders ook nog even wisselen.
Tenslotte; onthoud dat de temperatuurmeter in je dashboard teveel aan kan wijzen als je spanningsregelaar defect is!!!!
Je tankmeter geeft dan trouwens ook onbetrouwbaar aan.Ik heb zelf de auto al eens stilgezet omdat mijn meter ook bijna in het rood stond :
Na het zetten van een nieuwe spanningsregelaar (ook wel constanthouder genoemd) gaf de meter weer juist aan.
Dat is er mede de reden van dat ik een extra digitale temp.meter heb toegevoegd
Als je de zoekfunctie gebruikt kan je wel meer vinden over de spanningsregelaar aan je dashboard.
Houd je aan de richtlijnen van de leverancier want die zooi kan aardig inbijten op je (met name aluminium) delen.
Sommigen denken dat als een half uur goed is dat 2 uur dus nog beter is....

Dan nog iets, volgens mij zijn je temp. zenders beide hetzelfde; het voorgloeirelais wordt aangestuurd door een eigen temp. zender en het dashboard heeft ook een eigen exemplaar.Ze zitten op verschillende plaatsen dus ik weet niet of ze beiden ook dezelfde temp meten als het koelwater bijv. 95 graden is.
Misschien kan iemand met VADIS even checken of beide zenders hetzelfde nr. hebben, je kunt dan de zenders ook nog even wisselen.
Tenslotte; onthoud dat de temperatuurmeter in je dashboard teveel aan kan wijzen als je spanningsregelaar defect is!!!!
Je tankmeter geeft dan trouwens ook onbetrouwbaar aan.Ik heb zelf de auto al eens stilgezet omdat mijn meter ook bijna in het rood stond :

Dat is er mede de reden van dat ik een extra digitale temp.meter heb toegevoegd

Als je de zoekfunctie gebruikt kan je wel meer vinden over de spanningsregelaar aan je dashboard.