16 September 2010, 09:40
Het hele relais is vrij makkelijk te omzeilen natuurlijk door de + van 30 door te stekkeren naar 87/1 en 87/2. Alle componenten krijgen dan spanning als je de sleutel op II draait en als het goed is start de motor.
ALs de motor afslaat, blijven de pompen etc draaien tot je de sleutel op 0 draait, dat is minder goed. Het relais eigenlijk een veiligheidsafsluiter voor de pompen i.g.v. een ongeluk.
Het relais controleren als volgt: De spoel naar 87/1 doet het, die kan je laten klikken door + op 30 en - op 86/1 te zetten.
De spoel naar 87/2 klikt als je + op 85 en - op 86/2 zet.
ALs de motor afslaat, blijven de pompen etc draaien tot je de sleutel op 0 draait, dat is minder goed. Het relais eigenlijk een veiligheidsafsluiter voor de pompen i.g.v. een ongeluk.
Het relais controleren als volgt: De spoel naar 87/1 doet het, die kan je laten klikken door + op 30 en - op 86/1 te zetten.
De spoel naar 87/2 klikt als je + op 85 en - op 86/2 zet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969