2 September 2010, 22:09
Nou nee, ik zeg niet dat-ie omgekat is, er zijn allerlei scenario's denkbaar. Hij kan ook uitbundig gerestaureerd zijn, waarbij de gedeelde zijruit vervangen is door een recenter ontwerp (die ruitjes lekken nog wel eens).
Het loont altijd de moeite een bouwjaar te controleren aan de hand van uiterlijke kenmerken, niet alleen adhv de papiertjes die erbij zitten.
Zelfde geldt voor de tellerstand van een willekeurige oldtimer, die dingen zijn meest in een half uurtje om te wisselen.
Er is nog iets geks met het kenteken, de hele AE serie is pas veel later dan 1969 uitgegeven voor importklassiekers. De "datum toelating NL" zou veel later dan 1969 moeten zijn, 1998 om precies te zijn volgens de FEHAC: http://www.fehac.nl/overfehac/mijlpalen.
Het loont altijd de moeite een bouwjaar te controleren aan de hand van uiterlijke kenmerken, niet alleen adhv de papiertjes die erbij zitten.
Zelfde geldt voor de tellerstand van een willekeurige oldtimer, die dingen zijn meest in een half uurtje om te wisselen.
Er is nog iets geks met het kenteken, de hele AE serie is pas veel later dan 1969 uitgegeven voor importklassiekers. De "datum toelating NL" zou veel later dan 1969 moeten zijn, 1998 om precies te zijn volgens de FEHAC: http://www.fehac.nl/overfehac/mijlpalen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

