21 August 2010, 07:56
Over het verbruik van mijn 240 straks meer. Eerst de vakantie verhalen:
Ongeveer 2500km gereden naar het eiland Rugen (boven in Duitsland) en daarna Tsjechie (Brozany, fatsoenlijke Tsjechische camping). In Tsjechie zie je vrijwel geen Volvos rijden, dus onderdelen zijn vast onbetaalbaar.
Ik heb de Volvo goed volgestouwd (speelgoed voor onze zoontje van 14 maanden moest ook mee), dus hij hing behoorlijk door in zn kont. Dat was wel op te lossen door de luchtdruk op te voeren, maar hij raakte zn druk ook vrij snel (5 minuten) weer kwijt. Dus grootse deel van de vakantie hing hij wat door. Onderweg slecht 2 problemen tegen gekomen: 1) De zekering van de radio en compressor voor de veerpoten was doorgebrand (te veel gebruikt? of omdat ik geen relais heb gebruikt voor de compressor?). 2) Koelwater verlies bij het T-Stuk van de verdamper. Gelukkig is de motor geen moment warm geweest. Bij het 2e tankstation in Duitsland werd ik er op geattendeerd en toen hadden we nog ruim voldoende vloeistof. Beide problemen kon ik eenvoudig oplossen. Fotos van de volgestouwde Volvo volgen nog. Verbrui was ongeveer 1:7 tot 1:5. Dit laatste komt waarschijnlijk doordat ik zo klungelig was om met de "afknijp knop" van de gastoevoer te knoeien. Ik had toen nog niet door waar die knop voor bedoeld was. Terug in het Nederland wist Olijve me te vertellen waar die knop voor bedoeld was dus die is nu weer aardig netjes afgesteld. Ik wil nog wel even bezig met het koud starten, dit gaat vaak nog niet helemaal soepel op gas, dus daar moet ik nog wat mee leren spelen iemand tips? Verder loopt hij ook warm behoorlijk onregelmatig stationair (op benzine ook dacht ik). Ik vermoed dat er iets met de ontsteking niet helemaal is zoals het hoort.
Hierbij een plaatje van mijn volledig bepakte station:
![[Afbeelding: img0589es.jpg]](http://a.imageshack.us/img412/7791/img0589es.jpg)
![[Afbeelding: img0591d.jpg]](http://a.imageshack.us/img819/7870/img0591d.jpg)
Na dit testritje toch maar besloten de fietsen thuis te laten. Ik vond em te ver doorhangen en de fietsendrager was ook de allereenvoudigste (schaar). Om daar nou 2500km mee te rijden...
Vandaag is maar eens even naar Staal in Noordhorn voor een ruitenwisser motor en voorruit lijst.
Ongeveer 2500km gereden naar het eiland Rugen (boven in Duitsland) en daarna Tsjechie (Brozany, fatsoenlijke Tsjechische camping). In Tsjechie zie je vrijwel geen Volvos rijden, dus onderdelen zijn vast onbetaalbaar.
Ik heb de Volvo goed volgestouwd (speelgoed voor onze zoontje van 14 maanden moest ook mee), dus hij hing behoorlijk door in zn kont. Dat was wel op te lossen door de luchtdruk op te voeren, maar hij raakte zn druk ook vrij snel (5 minuten) weer kwijt. Dus grootse deel van de vakantie hing hij wat door. Onderweg slecht 2 problemen tegen gekomen: 1) De zekering van de radio en compressor voor de veerpoten was doorgebrand (te veel gebruikt? of omdat ik geen relais heb gebruikt voor de compressor?). 2) Koelwater verlies bij het T-Stuk van de verdamper. Gelukkig is de motor geen moment warm geweest. Bij het 2e tankstation in Duitsland werd ik er op geattendeerd en toen hadden we nog ruim voldoende vloeistof. Beide problemen kon ik eenvoudig oplossen. Fotos van de volgestouwde Volvo volgen nog. Verbrui was ongeveer 1:7 tot 1:5. Dit laatste komt waarschijnlijk doordat ik zo klungelig was om met de "afknijp knop" van de gastoevoer te knoeien. Ik had toen nog niet door waar die knop voor bedoeld was. Terug in het Nederland wist Olijve me te vertellen waar die knop voor bedoeld was dus die is nu weer aardig netjes afgesteld. Ik wil nog wel even bezig met het koud starten, dit gaat vaak nog niet helemaal soepel op gas, dus daar moet ik nog wat mee leren spelen iemand tips? Verder loopt hij ook warm behoorlijk onregelmatig stationair (op benzine ook dacht ik). Ik vermoed dat er iets met de ontsteking niet helemaal is zoals het hoort.
Hierbij een plaatje van mijn volledig bepakte station:
![[Afbeelding: img0589es.jpg]](http://a.imageshack.us/img412/7791/img0589es.jpg)
![[Afbeelding: img0591d.jpg]](http://a.imageshack.us/img819/7870/img0591d.jpg)
Na dit testritje toch maar besloten de fietsen thuis te laten. Ik vond em te ver doorhangen en de fietsendrager was ook de allereenvoudigste (schaar). Om daar nou 2500km mee te rijden...
Vandaag is maar eens even naar Staal in Noordhorn voor een ruitenwisser motor en voorruit lijst.
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel