28 July 2010, 07:20
equinox schreef:In mijn 245 met B23E motor heb ik LPG ingebouwd met een onvl-verdamper en heb de koelvloeistof afgetapt van een slang die de motor ingaat vlak boven het oliefilter (slang is ongeveer 2,5cm dik). Is dit wel een goede aftapslang, want mijn verdamper bevriest als ik op gas rij en de motor begint dan te haperen. En de slang die de verdamper uitgaat voelt koud aan. Kan ik ook rechtstreeks van de radiatorslangen water aftappen?
Ik denk dat je bedoelt dat je een van slangen tussen het motorblok en de radiateur hebt gebruikt. Dat werkt niet goed. De thermostaat regelt namelijk hoeveel circulatie er naar de radiateur gaat. Bij koude motor staat de thermostaat dicht met als gevolg nul stroming door de radiateur en dus ook geen verwarming van de LPG verdamper. Het is dus inderdaad beter de LPG verdamper parallel aan de interieurverwarming te zetten, want de circulatie in de interieurverwarming wordt niet geregeld door de thermostaat. Je hebt dan dus altijd circulatie van/naar de LPG verdamper.