26 July 2010, 22:27
Na 3 lange benzine jaren, ben ik eindelijk weer een LPG rijder! Woensdagmiddag heb ik em weer opgehaald. Alles is netjes ingebouwd, daarom een paar plaatjes:
![[Afbeelding: img0573j.jpg]](http://a.imageshack.us/img411/9238/img0573j.jpg)
![[Afbeelding: img0571ts.jpg]](http://a.imageshack.us/img257/7398/img0571ts.jpg)
![[Afbeelding: img0575z.jpg]](http://a.imageshack.us/img571/7821/img0575z.jpg)
![[Afbeelding: img0576s.jpg]](http://a.imageshack.us/img571/7049/img0576s.jpg)
Enig puntje van commentaar van Olijve op de Volvo waren mijn draadloze wielmoeren.... :-X. Er is een 50 liter tank ingekomen en Olijve heeft ook mijn zelf aangeschafte trekhaak gemonteerd. Afgelopen vrijdag voor het eerst de tank volgegooid en wat blijkt? Er gaat bijna 48 liter gas in mijn 50 liter tank. Vermoedelijk is er iets mis gegaan met de 80% beveiliger? Het rijden op gas bevalt me prima, ik merk alleen in het starten het verschil, dat ik even wat langer moet doorstarten. Verder geen noemenswaardige verschillen (behalve bij de pomp ;D).
Vanavond ben ik nog even met de electronica aan de gang geweest. Het middenpaneel van het dashboard los gehaald en daarachter blijkt een flinke chaos te zijn... Veel losse kabeltjes, losse stekkertje, de radio was helemaal niet aangesloten, de oppomp knop voor de compressor ook niet en de sig. aansteker lag ook los. Aan de bestuurderskant hangen een paar losse relais. Gelukkig heb ik de doorgeknipte kabel voor de compressor gevonden en de sig aansteker ook weer aan kunnen sluiten. Nu kan ik weer gemakkelijk de tom tom opladen en zonder externe kabels de achterkant omhoogpompen. Ik wordt er helemaal blij van!
![[Afbeelding: img0573j.jpg]](http://a.imageshack.us/img411/9238/img0573j.jpg)
![[Afbeelding: img0571ts.jpg]](http://a.imageshack.us/img257/7398/img0571ts.jpg)
![[Afbeelding: img0575z.jpg]](http://a.imageshack.us/img571/7821/img0575z.jpg)
![[Afbeelding: img0576s.jpg]](http://a.imageshack.us/img571/7049/img0576s.jpg)
Enig puntje van commentaar van Olijve op de Volvo waren mijn draadloze wielmoeren.... :-X. Er is een 50 liter tank ingekomen en Olijve heeft ook mijn zelf aangeschafte trekhaak gemonteerd. Afgelopen vrijdag voor het eerst de tank volgegooid en wat blijkt? Er gaat bijna 48 liter gas in mijn 50 liter tank. Vermoedelijk is er iets mis gegaan met de 80% beveiliger? Het rijden op gas bevalt me prima, ik merk alleen in het starten het verschil, dat ik even wat langer moet doorstarten. Verder geen noemenswaardige verschillen (behalve bij de pomp ;D).
Vanavond ben ik nog even met de electronica aan de gang geweest. Het middenpaneel van het dashboard los gehaald en daarachter blijkt een flinke chaos te zijn... Veel losse kabeltjes, losse stekkertje, de radio was helemaal niet aangesloten, de oppomp knop voor de compressor ook niet en de sig. aansteker lag ook los. Aan de bestuurderskant hangen een paar losse relais. Gelukkig heb ik de doorgeknipte kabel voor de compressor gevonden en de sig aansteker ook weer aan kunnen sluiten. Nu kan ik weer gemakkelijk de tom tom opladen en zonder externe kabels de achterkant omhoogpompen. Ik wordt er helemaal blij van!
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel