16 July 2010, 19:52
Ik heb mijn volvo 164 laten ombouwen, omdat mijn oude blok en automaat echt aan een grote revisie onderworpen hadden moeten worden.
Er is een ruilblok en bak ingezet, die uit een goed rijdende auto kwam (zo is mij verteld).
Het koppelen gaat echter echt heel erg zwaar, ik moet het pedaal echt geheel door de bodem stampen, anders gaat het niet goed. Daarnaast hou ik het niet langer dan 1 min vol om hem ingedrukt te houden, je moet echt heel veel kracht zetten. Bij het rijden maakt de bak een beetje een zingend geluid (m400), geen idee of dat normaal is. Soepel op laten komen is ook een sport, omdat er zoveel tegendruk is.
Lijkt mij niet normaal allemaal, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal (hiervoor zat er een automaat in).
Dus mijn vraag is, en het is moeilijk te beantwoorden: hoe zwaar koppelt een M400? Hoe klinkt een M400? Lastig te beschrijven natuurlijk, is er misschien iemand bij mij in de buurt (Houten) waar ik eens mee kan vergelijken?
Er is een ruilblok en bak ingezet, die uit een goed rijdende auto kwam (zo is mij verteld).
Het koppelen gaat echter echt heel erg zwaar, ik moet het pedaal echt geheel door de bodem stampen, anders gaat het niet goed. Daarnaast hou ik het niet langer dan 1 min vol om hem ingedrukt te houden, je moet echt heel veel kracht zetten. Bij het rijden maakt de bak een beetje een zingend geluid (m400), geen idee of dat normaal is. Soepel op laten komen is ook een sport, omdat er zoveel tegendruk is.
Lijkt mij niet normaal allemaal, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal (hiervoor zat er een automaat in).
Dus mijn vraag is, en het is moeilijk te beantwoorden: hoe zwaar koppelt een M400? Hoe klinkt een M400? Lastig te beschrijven natuurlijk, is er misschien iemand bij mij in de buurt (Houten) waar ik eens mee kan vergelijken?
Volvo 164 E 1973