24 June 2010, 11:01
Hoi Sid,
Dat is dan knap lastig. Verzekeringsmaatschappijen willen hier niet meer aan.
Bij de KNMV kan het idd maar het ligt er een beetje aan hoe oud je motor is. Ik wilde een Kawasaki GPZ1000RX uit 1988 verzekeren maar die was te oud. De motor mag niet ouder zijn dat 10 jaar geloof ik.
Ik heb bij Unigarant (lees ANWB) gedreigd dat ik al mijn verzekeringen zou opzeggen en zelfs dat had geen effect. Vervolgens heb ik Univà gebeld en het verhaal uitgelegd. Onder voorwaarde dat ik al mijn voertuigen (en dat zijn er best wat) bij Univà zou verzekeren hebben ze een uitzondering gemaakt. Mijn Volvo kost nu 88 euro per jaar aan verzekering. Wel iets meer dan de 39 euro van de ANWB maar ik kan nu wel zonder zorgen rondsnorren.
En de ANWB is helaas een klant kwijt. Het viel me wel van ze tegen moet ik zeggen. Je mag als motorrijder kennelijk geen klassieke auto bezitten. Een raar verhaal. De goeden lijden weer eens onder de slechten.
Dat is dan knap lastig. Verzekeringsmaatschappijen willen hier niet meer aan.
Bij de KNMV kan het idd maar het ligt er een beetje aan hoe oud je motor is. Ik wilde een Kawasaki GPZ1000RX uit 1988 verzekeren maar die was te oud. De motor mag niet ouder zijn dat 10 jaar geloof ik.
Ik heb bij Unigarant (lees ANWB) gedreigd dat ik al mijn verzekeringen zou opzeggen en zelfs dat had geen effect. Vervolgens heb ik Univà gebeld en het verhaal uitgelegd. Onder voorwaarde dat ik al mijn voertuigen (en dat zijn er best wat) bij Univà zou verzekeren hebben ze een uitzondering gemaakt. Mijn Volvo kost nu 88 euro per jaar aan verzekering. Wel iets meer dan de 39 euro van de ANWB maar ik kan nu wel zonder zorgen rondsnorren.
En de ANWB is helaas een klant kwijt. Het viel me wel van ze tegen moet ik zeggen. Je mag als motorrijder kennelijk geen klassieke auto bezitten. Een raar verhaal. De goeden lijden weer eens onder de slechten.