5 June 2010, 17:31
Greasemonkey schreef:Jan,Hoop er maar niet op!
Kap, kabels en bougies zijn reeds vervangen. Dit bood helaas geen resultaat.
Nu ben ik bang dat ik toch met een compressiemeter aan de gang moet.
Dan hoop ik op een zwevende klep of een gebroken klepveer.
Met groet,
Greasemonkey
Ben je wel even mee bezig

Kijk even met rem reiniger of er niet ergens een vacuum lek zit, zijn ze erg gevoelig voor.
Spuit dus met draaiende motor rond de kop en als je toeren verschil hoort heb je een lek, wel motip rem reiniger gebruiken en geen eco spul!
Heb zelf bijvoorbeeld mijn injector zitting rubbers vernieuwd, waren hard geworden, mag wel na 30 jaar ja toch.
Zoog dus veel valse lucht via de benzine injectoren.
Vooral als je voor de wagen straat de 2 achterste linker cilinders hebben dit euvel vaker dan de rest.
Dit omdat ze niet echt gemakkelijk te vervangen zijn zonder het ÃÃn en ander te demonteren.
Of er is een injector erg vervuild,
De rubbers kosten ongeveer tussen de 25 a 30 euro en is echt geen overbodige luxe na 30 jaar trouwe dienst.
Neem even contact op met VOMD, heeft ze pas nog voor mij besteld!
Scheelde echt enorm
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard

