26 May 2010, 22:35
Interessant, een echte LPG auto uit 1984. Zou er nog wat aangepast zijn in de carburateur?
Hoedanook, als ze de naald al niet weggehaald hebben in 1984 is die nu wel goed versleten, en de vlotter kan ook niet veel meer van over zijn. Verwacht niet teveel van de carburateur dus.
Op zich zijn mechanische pompen echt wel goed, zolang er benzine in de tank zit blijven ze pompen, tot ze tegendruk tegenkomen (van vlotter of afsluiter), dan gaat de pompopbrengst naar nul. Maar het membraan blijft wel nat en heel.
Efficient ook, ik schat dat het 0,05 pk vermogen kost.
Een lek membraan zou trouwens lekken ri. het motorblok, maar goed dat er geen benzine in de tank zat.
Hoedanook, als ze de naald al niet weggehaald hebben in 1984 is die nu wel goed versleten, en de vlotter kan ook niet veel meer van over zijn. Verwacht niet teveel van de carburateur dus.
Op zich zijn mechanische pompen echt wel goed, zolang er benzine in de tank zit blijven ze pompen, tot ze tegendruk tegenkomen (van vlotter of afsluiter), dan gaat de pompopbrengst naar nul. Maar het membraan blijft wel nat en heel.
Efficient ook, ik schat dat het 0,05 pk vermogen kost.
Een lek membraan zou trouwens lekken ri. het motorblok, maar goed dat er geen benzine in de tank zat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969