23 May 2010, 22:46
Marc: Hee, ik heb opeens zo'n Aahaa gevoel. Ik begrijp nu wat je bedoelt! Bedankt.
Net wel mijn persoonlijke record d-riem demonteren verbroken: 16 minuten!
Wel wat doms gedaan: zonder d-riem de nokkenas in positie gedraaid. Dus nu staat de krukas niet goed. De enige manier om riem de krukas in positie draaien is zeker MET d-riem?
Hoewel ik er nog steeds van overtuigd ben dat alle wielen goed stonden bij monteren, ga ik het morgen nog een keertje proberen (natuurlijk). En dan op de hier beschreven manier!
Oja, ik heb (nog) geen momentsleutel. En om nou een hefboom van 1 meter te maken met 6kg eraan om aan de 60Nm te komen, vind ik een beetje absurd. Luistert het erg nauw, dat vastdraaien van de krukaspoelie en de spanrolbout?
Net wel mijn persoonlijke record d-riem demonteren verbroken: 16 minuten!
Wel wat doms gedaan: zonder d-riem de nokkenas in positie gedraaid. Dus nu staat de krukas niet goed. De enige manier om riem de krukas in positie draaien is zeker MET d-riem?
Hoewel ik er nog steeds van overtuigd ben dat alle wielen goed stonden bij monteren, ga ik het morgen nog een keertje proberen (natuurlijk). En dan op de hier beschreven manier!
Oja, ik heb (nog) geen momentsleutel. En om nou een hefboom van 1 meter te maken met 6kg eraan om aan de 60Nm te komen, vind ik een beetje absurd. Luistert het erg nauw, dat vastdraaien van de krukaspoelie en de spanrolbout?
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)