21 May 2010, 23:00
Vandaag ben ik er dan eindelijk mee begonnen: het vervangen van de distributieriem en v-snaren.
Samen met het beroemde document van meneer Timen (http://home.planet.nl/~smit9315/Distribu...vangen.doc)ging het allemaal aardig.
Totdat de krukaspoelie lost moest gemaakt worden. Nee, had niet zo'n speciale tool. Dom,dom,dom.
Zelf maar iets in elkaar geflanst: mijn eigen Beun-De-Haas-Tool. En het lukte.
Kijken of ik dit weekend het spul weer fatsoenlijk in elkaar kan zetten.
Hieronder een paar fotootjes:
![[Afbeelding: IMG_4735.JPG]](http://lh5.ggpht.com/_toBkyfw0pWU/S_bxTGYuwmI/AAAAAAAAFY4/q2eW72mwZyk/s640/IMG_4735.JPG)
De v-snaren waren wel aan vervanging toe, lijkt me.
![[Afbeelding: IMG_4736.JPG]](http://lh3.ggpht.com/_toBkyfw0pWU/S_bxTlhGaQI/AAAAAAAAFY8/Svcc19STKsk/s640/IMG_4736.JPG)
Tja, ziet er niet zo mooi uit, maar het werkt wel...
![[Afbeelding: IMG_4741.JPG]](http://lh4.ggpht.com/_toBkyfw0pWU/S_bxW2UCaMI/AAAAAAAAFZU/2d9UCCMMXbg/s640/IMG_4741.JPG)
Kijk, daar lekt het. Vanuit de vorige posts weet ik dat dat de brandstofpomp is. Maar hoe ga ik de lekkage het makkelijkst verhelpen? En kan dit ook de oorzaak zijn van de futloze indruk die de motor geeft?
![[Afbeelding: IMG_4744.JPG]](http://lh4.ggpht.com/_toBkyfw0pWU/S_bxYeB0reI/AAAAAAAAFZc/KwUJx23dvgU/s640/IMG_4744.JPG)
Zou bijna zeggen dat het zonde is om de d-riem te vervangen. Ziet er nog prima uit.
![[Afbeelding: IMG_4747.JPG]](http://lh6.ggpht.com/_toBkyfw0pWU/S_bxZU1iiXI/AAAAAAAAFZk/ibzgQbToYPo/s640/IMG_4747.JPG)
De assteun onder de chassis-balk. Is dat eigenlijk wel de bedoeling?
![[Afbeelding: IMG_4748.JPG]](http://lh5.ggpht.com/_toBkyfw0pWU/S_bxZ093cdI/AAAAAAAAFZo/qhm6gZHYsG0/s640/IMG_4748.JPG)
Mooi plaatje met veel betekenis voor mij: de ratel van mijn vader, zijn eerste gereedschap dat hij 30 jaar geleden kocht toen hij in NL kwam. En sinds vandaag is de set uitgebreid met een blinkende maat 24. (Hij beweert dat die er echt wel bij zat, dat was een van zijn meestgebruikte maten...)
Samen met het beroemde document van meneer Timen (http://home.planet.nl/~smit9315/Distribu...vangen.doc)ging het allemaal aardig.
Totdat de krukaspoelie lost moest gemaakt worden. Nee, had niet zo'n speciale tool. Dom,dom,dom.
Zelf maar iets in elkaar geflanst: mijn eigen Beun-De-Haas-Tool. En het lukte.
Kijken of ik dit weekend het spul weer fatsoenlijk in elkaar kan zetten.
Hieronder een paar fotootjes:
De v-snaren waren wel aan vervanging toe, lijkt me.
Tja, ziet er niet zo mooi uit, maar het werkt wel...
Kijk, daar lekt het. Vanuit de vorige posts weet ik dat dat de brandstofpomp is. Maar hoe ga ik de lekkage het makkelijkst verhelpen? En kan dit ook de oorzaak zijn van de futloze indruk die de motor geeft?
Zou bijna zeggen dat het zonde is om de d-riem te vervangen. Ziet er nog prima uit.
De assteun onder de chassis-balk. Is dat eigenlijk wel de bedoeling?
Mooi plaatje met veel betekenis voor mij: de ratel van mijn vader, zijn eerste gereedschap dat hij 30 jaar geleden kocht toen hij in NL kwam. En sinds vandaag is de set uitgebreid met een blinkende maat 24. (Hij beweert dat die er echt wel bij zat, dat was een van zijn meestgebruikte maten...)
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)