15 May 2010, 12:40
Hoi Saddie,
je schrijft dat je 'plotseling' last kreeg van dit probleem, maar normaal rij je vast niet in de heuvels met volle bepakking etc, dus vlgs mij is er grote kans dat dit probleem al langer aanwezig was (en misschien langzaam erger wordt)??
Als je kijkt naar je oude luchtfilter en de bougie(kabels) etc, dan lijkt het me wijs te beginnen om de auto eens een grote beurt te geven EN de kleppen te stellen.
Grote beurt iig:
* nw luchtfilter, oliefilter, olie, bougies, bougiekabels in dit geval (zien er oud uit), verdeelkap en rotor, benz.filter
* ontstekingstijdstip checken
* kleppen stellen
Geen overbodige luxe en betaalt zich vanzelf terug -> 1 op 6 is ook niet normaal.
Ik vermoed / hoop voor je dat ie dan echt een stuk beter loopt.
je schrijft dat je 'plotseling' last kreeg van dit probleem, maar normaal rij je vast niet in de heuvels met volle bepakking etc, dus vlgs mij is er grote kans dat dit probleem al langer aanwezig was (en misschien langzaam erger wordt)??
Als je kijkt naar je oude luchtfilter en de bougie(kabels) etc, dan lijkt het me wijs te beginnen om de auto eens een grote beurt te geven EN de kleppen te stellen.
Grote beurt iig:
* nw luchtfilter, oliefilter, olie, bougies, bougiekabels in dit geval (zien er oud uit), verdeelkap en rotor, benz.filter
* ontstekingstijdstip checken
* kleppen stellen
Geen overbodige luxe en betaalt zich vanzelf terug -> 1 op 6 is ook niet normaal.
Ik vermoed / hoop voor je dat ie dan echt een stuk beter loopt.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...