14 May 2010, 22:59
Om alle misverstanden te vermijden: het ging om de 3 bouten die te zien zijn op de eerste 3 foto's van deze howto. (koplamp van een 240)
Die waren dus zo verroest dat ze dol draaiden in de behuizing.
Met de stelschroeven zelf is niets mis, die zijn van messing of zo; iets dat niet roest in ieder geval.
Maar als je die eerste 3 schroefjes niet meer los krijgt, kan je eenvoudigweg niet aan de reflector geraken.
Ik heb ze vanmiddag gewoon uitgeboord.
En ook weer niet zo gewoon, want met de gewone ijzerboor kwam ik er niet doorheen, met een boortje voor inox lukte het uiteindelijk. Oef !
Rest is wat opkuiswerk en niewe reflectoren steken. Is natuurlijk niet meer zo moeilijk.
De zes nieuwe schroefjes zullen messing worden, als ik het werkje over 20 jaar nog eens moet doen zullen ze niet verroest zijn ...
Die waren dus zo verroest dat ze dol draaiden in de behuizing.
Met de stelschroeven zelf is niets mis, die zijn van messing of zo; iets dat niet roest in ieder geval.
Maar als je die eerste 3 schroefjes niet meer los krijgt, kan je eenvoudigweg niet aan de reflector geraken.
Ik heb ze vanmiddag gewoon uitgeboord.
En ook weer niet zo gewoon, want met de gewone ijzerboor kwam ik er niet doorheen, met een boortje voor inox lukte het uiteindelijk. Oef !
Rest is wat opkuiswerk en niewe reflectoren steken. Is natuurlijk niet meer zo moeilijk.
De zes nieuwe schroefjes zullen messing worden, als ik het werkje over 20 jaar nog eens moet doen zullen ze niet verroest zijn ...
