13 May 2010, 09:45
Hallo,
nu het (in theorie) beter weer wordt buiten wil ik aan de slag met het vervangen van de koppakking van de oude dame. Weet niet in welke staat de huidige kop is. Daarom overweeg ik om alvast een ruil kop op te bouwen voor ik de motor openhaal. Ik heb nl geen garage en wil de motor niet te lang zonder kop hebben staan.
Mijn vraag is of het de moeite waard is te zoeken naar een 398 kop? Levert dat een (met de butt-dyno) merkbaar verschil op in koppel en vermogen?
K-jet wil ik houden dus 530 en 531 koppen vallen sowieso af. Een 405 lijkt me wel wat, maar zonder verdere maatregelen zou die ervoor zorgen dat de compressie ratio daalt, toch? Dat lijkt me minder wensenlijk.
Dank,
Nico
nu het (in theorie) beter weer wordt buiten wil ik aan de slag met het vervangen van de koppakking van de oude dame. Weet niet in welke staat de huidige kop is. Daarom overweeg ik om alvast een ruil kop op te bouwen voor ik de motor openhaal. Ik heb nl geen garage en wil de motor niet te lang zonder kop hebben staan.
Mijn vraag is of het de moeite waard is te zoeken naar een 398 kop? Levert dat een (met de butt-dyno) merkbaar verschil op in koppel en vermogen?
K-jet wil ik houden dus 530 en 531 koppen vallen sowieso af. Een 405 lijkt me wel wat, maar zonder verdere maatregelen zou die ervoor zorgen dat de compressie ratio daalt, toch? Dat lijkt me minder wensenlijk.
Dank,
Nico

