Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
398 kop: merkbaar verschil over 160 ?
#1
Hallo,

nu het (in theorie) beter weer wordt buiten wil ik aan de slag met het vervangen van de koppakking van de oude dame. Weet niet in welke staat de huidige kop is. Daarom overweeg ik om alvast een ruil kop op te bouwen voor ik de motor openhaal. Ik heb nl geen garage en wil de motor niet te lang zonder kop hebben staan.

Mijn vraag is of het de moeite waard is te zoeken naar een 398 kop? Levert dat een (met de butt-dyno) merkbaar verschil op in koppel en vermogen?

K-jet wil ik houden dus 530 en 531 koppen vallen sowieso af. Een 405 lijkt me wel wat, maar zonder verdere maatregelen zou die ervoor zorgen dat de compressie ratio daalt, toch? Dat lijkt me minder wensenlijk.

Dank,

Nico
Antwoord


Berichten in dit topic
398 kop: merkbaar verschil over 160 ? - door Mikoyan - 13 May 2010, 09:45
398 kop: merkbaar verschil over 160 ? - door Jw240 - 13 May 2010, 10:26
398 kop: merkbaar verschil over 160 ? - door skidje - 25 May 2010, 21:20

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brandstofverbruik B21ET groot verschil tussen benzine en LPG daanheijn 8 6.429 31 May 2011, 22:08
Laatste bericht: Ticcie
  verschil tussen cilinderkop b200ft en b21et bunne 11 9.300 20 April 2009, 01:50
Laatste bericht: Jelmar
  Verschil aansluiting brandstofpomp (zie foto) daanheijn 3 3.603 30 March 2007, 22:59
Laatste bericht: daanheijn
  Wat is het verschil tussen B21 ET en B21FT henqui 12 9.262 23 April 2006, 21:16
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)