25 April 2010, 00:00
Vandaag een mooie dag gehad en eindelijk eens een beetje kunnen werken.
Zoals sommigen al zullen weten heb ik dus een ongeval gehad met de blauwe 740 GLE. Ik rijd zo graag met deze auto dat ik het zonde vond om hem af te breken dus vandaag maar eens gekeken wat we kunnen redden. Foto's van net na het ongeval staan al in dit topic.
Het hele front lag eigenlijk aan diggelen. De grille heb ik bijna niks van teruggevonden. Van de koplampen bleef enkel een heleboel glas over, de linkervleugel heeft een knik, de bumper helemaal krom en op de motorkap kon je accordeon spelen. Gelukkig zijn deze stukken allemaal eenvoudig te vervangen.
Het moeilijkste zijn de stukken metaal waar de koplampen in gemonteerd zitten. Dit alles zit gepuntlast en stond natuurlijk ook allemaal krom. Via Mats Skön in zweden heb ik gelukkig nog het rechtse deel nieuw kunnen bemachtigen. Nu enkel nog het linkse deel. Hopelijk bij de dealer nog te vinden.
Nu enkele foto's van de werken van vandaag.
[img width=800 height=600]http://img691.imageshack.us/img691/4738/foto001v.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://img219.imageshack.us/img219/5293/foto002s.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://img171.imageshack.us/img171/1584/foto004d.jpg[/img]
Het kromme stuk ging er nog redelijk vlot uit. En het nieuwe stuk dat origineel Volvo is past er heel netjes in. Volgende keer lassen we dat er mooi in. Ook het linkse deel kwam er vlot uit zonder veel breken. Ook snel even van de gelegenheid gebruik gemaakt om een gaatje in de rechtse bak dicht te maken (waar het ruitensproeier reservoir zit). Langs de kant van de batterijbak was er ook beginnende roest dus die hebben we ook schoongemaakt en in de primer gezet. Beter meteen alles goed doen nu we er nog goed aankunnen.
De schokbrekers die achter de bumper zaten kregen er ook goed van langs. De linkse was krom en de rechtse was zelfs in twee stukken gebroken van de schok.
Om de blauwe helemaal in orde te krijgen ga ik de grijze op lpg opofferen. Volgende week komt hopelijk de 760 aan en aangezien er heel weinig interesse is in de 740 op gas ga ik hem slopen en de onderdelen gewoon stokkeren. Deels als reserve en deels om de blauwe te fixen.
Volgende keer meer.
Zoals sommigen al zullen weten heb ik dus een ongeval gehad met de blauwe 740 GLE. Ik rijd zo graag met deze auto dat ik het zonde vond om hem af te breken dus vandaag maar eens gekeken wat we kunnen redden. Foto's van net na het ongeval staan al in dit topic.
Het hele front lag eigenlijk aan diggelen. De grille heb ik bijna niks van teruggevonden. Van de koplampen bleef enkel een heleboel glas over, de linkervleugel heeft een knik, de bumper helemaal krom en op de motorkap kon je accordeon spelen. Gelukkig zijn deze stukken allemaal eenvoudig te vervangen.
Het moeilijkste zijn de stukken metaal waar de koplampen in gemonteerd zitten. Dit alles zit gepuntlast en stond natuurlijk ook allemaal krom. Via Mats Skön in zweden heb ik gelukkig nog het rechtse deel nieuw kunnen bemachtigen. Nu enkel nog het linkse deel. Hopelijk bij de dealer nog te vinden.
Nu enkele foto's van de werken van vandaag.
[img width=800 height=600]http://img691.imageshack.us/img691/4738/foto001v.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://img219.imageshack.us/img219/5293/foto002s.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://img171.imageshack.us/img171/1584/foto004d.jpg[/img]
Het kromme stuk ging er nog redelijk vlot uit. En het nieuwe stuk dat origineel Volvo is past er heel netjes in. Volgende keer lassen we dat er mooi in. Ook het linkse deel kwam er vlot uit zonder veel breken. Ook snel even van de gelegenheid gebruik gemaakt om een gaatje in de rechtse bak dicht te maken (waar het ruitensproeier reservoir zit). Langs de kant van de batterijbak was er ook beginnende roest dus die hebben we ook schoongemaakt en in de primer gezet. Beter meteen alles goed doen nu we er nog goed aankunnen.
De schokbrekers die achter de bumper zaten kregen er ook goed van langs. De linkse was krom en de rechtse was zelfs in twee stukken gebroken van de schok.
Om de blauwe helemaal in orde te krijgen ga ik de grijze op lpg opofferen. Volgende week komt hopelijk de 760 aan en aangezien er heel weinig interesse is in de 740 op gas ga ik hem slopen en de onderdelen gewoon stokkeren. Deels als reserve en deels om de blauwe te fixen.
Volgende keer meer.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Mijn Volvo's