23 April 2010, 10:59
Gandalf schreef:Dank je voor de uitgebreide uitleg.
Ik was voor m'n B230F op lpg aan 't kijken voor zo 'n elektrische van Defa: http://cgi.ebay.de/DEFA-Motorvorwaermung...563b11d747
Maar dit warmt enkel het koelwater.
Dit raad je dus niet zo aan? Of toch?
In ieder geval heb ik van de duurdere (benzine-)systemen al gehoord dat ze ook weer problemen geven na enkele jaren. Zo'n elektrisch is natuurlijk dermate eenvoudig (systeem waterkoker) dat het nauwelijks kan misgaan. Wat ook een voordeel is. En de prijs is ook een grote plus natuurlijk.
Bij mij is het om onder een carport te gebruiken, dus draden enz zijn geen probleem.
alle voorverwarmers vindt ik aan te raden, een totale verwarming is beter, maar in principe is elke verwarmer dat, alles beter dan koud, elektrisch best ok, maar wat ik al zei, je bent gebonden aan een aansluiting, en als ik de keuze heb dan liever een mobiel systeem.
Wat zijn problemen, je auto, fiets, CV-ketel heeft ook onderhoud nodig, dus volg de regels van zo'n (moderne versie) ding en dan moet het lukken...


![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)