20 April 2010, 22:34
da's balen.
in z'n algemeenheid valt er nog wel op te merken dat een aantal zaken belangrijk zijn;
-vervorm je verstuiverleidingen niet als je bijvoorbeeld je verstuivers wilt vervangen is het verleidelijk de leidingen "wat weg te buigen".
-let bij aanbrengen op dat de conus netjes recht op de binnenconus v.d. verstuiver/pomp komt
-bij aandraaien v.d. wartel zorgen dat de leiding niet "opwokkeld" maar stil blijft staan ( drupje olie op de wartel-binnenzijde )
-gebruik de leidingbeugels die de leidingen bij elkaar houden en te grote trillingen helpen voorkomen.
-zorg dat bovengenoemde beugels van degelijke rubbervoering zijn voorzien en er nergens metaal op metaal ligt.
klinkt allemaal logisch maar ik zie nog vaak zat leidingen die mishandeld zijn, dan vraag je er ook om......
maar ondanks alle zorg kan het dan toch nog gebeuren dat een leiding moe wordt en gaat lekken.
bedenk dat bij iedere inspuiting de leiding minuscuul opzwelt bij drukopbouw, in een fractie van een seconde wordt er een shot dieselolie naar de verstuiver gestoten die ook nog eens opent bij een druk van 155bar.
de werkelijke piekdrukken in de leiding zijn dus nog hoger dan de openingsdruk van de verstuiver.
voor velen wellicht gesneden koek, voor de nieuwkomers in dieselmotoren misschien een aardigheidje om te weten.
in z'n algemeenheid valt er nog wel op te merken dat een aantal zaken belangrijk zijn;
-vervorm je verstuiverleidingen niet als je bijvoorbeeld je verstuivers wilt vervangen is het verleidelijk de leidingen "wat weg te buigen".
-let bij aanbrengen op dat de conus netjes recht op de binnenconus v.d. verstuiver/pomp komt
-bij aandraaien v.d. wartel zorgen dat de leiding niet "opwokkeld" maar stil blijft staan ( drupje olie op de wartel-binnenzijde )
-gebruik de leidingbeugels die de leidingen bij elkaar houden en te grote trillingen helpen voorkomen.
-zorg dat bovengenoemde beugels van degelijke rubbervoering zijn voorzien en er nergens metaal op metaal ligt.
klinkt allemaal logisch maar ik zie nog vaak zat leidingen die mishandeld zijn, dan vraag je er ook om......
maar ondanks alle zorg kan het dan toch nog gebeuren dat een leiding moe wordt en gaat lekken.
bedenk dat bij iedere inspuiting de leiding minuscuul opzwelt bij drukopbouw, in een fractie van een seconde wordt er een shot dieselolie naar de verstuiver gestoten die ook nog eens opent bij een druk van 155bar.
de werkelijke piekdrukken in de leiding zijn dus nog hoger dan de openingsdruk van de verstuiver.
voor velen wellicht gesneden koek, voor de nieuwkomers in dieselmotoren misschien een aardigheidje om te weten.

