24 March 2010, 22:00
Het is probleem is nu dus duidelijk terug te leiden op een te veel aan benzine.
Door de benzineslang af te knijpen krijg je minder toevoer en/of minder druk in de carburateur.
Te hoog CO = een te rijk mengsel.
Klopt de sproeier bezetting? (hoofd, lucht, stationair)
Is de vlotter op de juiste hoogte afgesteld?
Is de vlotter misschien lek? Klinkt gek, maar ik heb het meegemaakt op zowel metalen als kunststof vlotters.
Werkt het afsluitingsmechaniek (dat de brandstoftoevoer regelt) wel goed? Een laagje troep kan een permanente brandstoftoevoer veroorzaken.
Overigens zal de motor vaak heel fatsoenlijk lopen op een ander type carburateur, als de afstelling maar getuned is op de motor. (sproeiers ed.)
Een tijdje geleden heb ik gepuzzeld met de diverse varianten van een Weber 38DGAS op een Ford V6 in mijn nu verkochte Scimitar. Veel ergernissen over slecht lopen bleken allemaal terug te voeren op versleten carburateurs.
Door de benzineslang af te knijpen krijg je minder toevoer en/of minder druk in de carburateur.
Te hoog CO = een te rijk mengsel.
Klopt de sproeier bezetting? (hoofd, lucht, stationair)
Is de vlotter op de juiste hoogte afgesteld?
Is de vlotter misschien lek? Klinkt gek, maar ik heb het meegemaakt op zowel metalen als kunststof vlotters.
Werkt het afsluitingsmechaniek (dat de brandstoftoevoer regelt) wel goed? Een laagje troep kan een permanente brandstoftoevoer veroorzaken.
Overigens zal de motor vaak heel fatsoenlijk lopen op een ander type carburateur, als de afstelling maar getuned is op de motor. (sproeiers ed.)
Een tijdje geleden heb ik gepuzzeld met de diverse varianten van een Weber 38DGAS op een Ford V6 in mijn nu verkochte Scimitar. Veel ergernissen over slecht lopen bleken allemaal terug te voeren op versleten carburateurs.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo