24 March 2010, 18:29
UPDATE:
Ben net de Volvo gaan ophalen.
De dealert heeft de temperatuurcompensator verwijderd, waardoor de CO voldoende is gedaald om 'm te laten keuren. CO zit nu op zo'n 0,7 %. Na de keuring er weer opschroeven.
Verre van een definitieve oplossing maar ie kan hopelijk toch al gekeurd worden.... en dan verder zoeken naar het werkelijke probleem...
Effe met de monteur nagelopen wat allemaal al nagekeken is:
- ontsteking: stond niet goed, werd afgesteld. Resultaat: noppes
- distributie: stond twee tanden verkeerd. Resultaat: nop
- naald en sproeier vervangen: noppes
- carterventilatie lijkt in orde te zijn, ziet er schoon uit
- chokemechanisme helemaal nagekeken, ziet er okà uit
Al die zaken hadden GEEN ENKELE invloed op de CO. Die bleef op 7%. De dealer begon uiteindelijk aan zichzelf te twijfelen, want ze hebben zelfs hun CO-meter opnieuw laten ijken..
Wel een vreemd symptoom: bij dichtknijpen van de brandstofslang (die van de pomp naar de carburateur) zakte het CO-gehalte wÃl! Waarop kan dat wijzen? Overigens werd de benzinepomp (nog) niet gecontroleerd. Hij werkt in ieder geval wel, maar zou hij eventueel te vÃÃl brandstof aanvoeren ofzo??
Inmiddels bleek de CO-kabel niet zo fris meer te zijn (blijft hangen, de choke-knop gaat niet meer helemaal terug. Overigens gaat de COklep op de carb wÃl helemaal dicht. Dat probleem had ik ervoor nog niet.). Ook de bobinekabel. Kabeltjes maar gaan bestellen en best ook een nieuwe benzinepomp...
Ben net de Volvo gaan ophalen.
De dealert heeft de temperatuurcompensator verwijderd, waardoor de CO voldoende is gedaald om 'm te laten keuren. CO zit nu op zo'n 0,7 %. Na de keuring er weer opschroeven.
Verre van een definitieve oplossing maar ie kan hopelijk toch al gekeurd worden.... en dan verder zoeken naar het werkelijke probleem...
Effe met de monteur nagelopen wat allemaal al nagekeken is:
- ontsteking: stond niet goed, werd afgesteld. Resultaat: noppes
- distributie: stond twee tanden verkeerd. Resultaat: nop
- naald en sproeier vervangen: noppes
- carterventilatie lijkt in orde te zijn, ziet er schoon uit
- chokemechanisme helemaal nagekeken, ziet er okà uit
Al die zaken hadden GEEN ENKELE invloed op de CO. Die bleef op 7%. De dealer begon uiteindelijk aan zichzelf te twijfelen, want ze hebben zelfs hun CO-meter opnieuw laten ijken..
Wel een vreemd symptoom: bij dichtknijpen van de brandstofslang (die van de pomp naar de carburateur) zakte het CO-gehalte wÃl! Waarop kan dat wijzen? Overigens werd de benzinepomp (nog) niet gecontroleerd. Hij werkt in ieder geval wel, maar zou hij eventueel te vÃÃl brandstof aanvoeren ofzo??
Inmiddels bleek de CO-kabel niet zo fris meer te zijn (blijft hangen, de choke-knop gaat niet meer helemaal terug. Overigens gaat de COklep op de carb wÃl helemaal dicht. Dat probleem had ik ervoor nog niet.). Ook de bobinekabel. Kabeltjes maar gaan bestellen en best ook een nieuwe benzinepomp...
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)