21 March 2010, 22:18
PB240 schreef:BartJu schreef:ZwerverRoodbaard schreef:Dan nog is het een beetje apart om krap 40% van de vraagprijs te nemen voor het rijklaar maken
Ik vind de term 'rijklaar maken' sowieso merkwaardig voor een auto die intussen 243.000 heeft gereden. Als ie dan nog niet klaar is? ???
Bij een nieuwe wagen, OK. Maar bij een gebruikte auto...
Dat is gewoon te kort door de bocht. 1750E is veelste veel maar dat kosten van het rijklaarmaken eigenlijk niet op een gebruikte auto horen te zitten is onzin.
Auto wordt echt niet in showroomstaat ingeleverd door de oude eigenaar, technisch en cosmetisch gezien niet.
En dat vind ik weer onzin: als je een auto met verse APK aanprijst, dan wordt ie rijklaar geleverd. Of bij import: APK en registratie.
Dan is is rijklaar.
De schoonmaak, als ze het goed doen, prima. Maar laat het dan een optie zijn. Of verreken het in de vraagprijs (vaak staat ie al gepoetst te wezen!).
Als je je bestaande huis verkoopt ga je niet naast de vraagprijs nog een bonussom vraqgen voor het woonklaar maken (nieuwe badkamer, keuken die je er inzette om het mooi strak te laten zien.
Bij vliegtickets mag het wettelijk ook niet meer: nu retour va 2,50, wel nog 100+ tax bij betalen....
In USA ook altijd zo mooi: menu voor 9.99. Plus 15% salestax, plus 20% service, en asl ie goed was: nog wat meer...
En om eerlijk te zijn, zelfs bij nieuw vind ik het vreemd: je koopt een nieuwe auto om in terijden. Je betaalt een bedrag voor de auto, en dan nog iets omdat ze moeten leveren.
In alle bovenstaande gevallen:
Zeg gewoon wat het me kost! Niet op willen vallen door goedkoop te zijn, maar toch duur uit te komen...
Werkt volgens mij ook ave-rechts trouwens: Bij door mij genoemde die all-in 5000 moest doen, en nu doe-het-zelf 1750 minder vraag ik me dus af: zo, lukte het toch niet met de APK/registratie? Dan denk ik toch: laat maar, heb geen trek in gedonder. (al dan niet tetercht)
Maar goed, da's mijn mening....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005