10 March 2010, 13:46
Een auto moet inderdaad goed onderhouden zijn. Bougies enz. Maar neem van mij aan: een auto die 24/24 buiten staat bij nachttemperaturen van pakweg -15 krijgt het toch moeilijk. En lpg is hoedanook een extra techniek in de auto en verhoogt ,zeker bij deze temperaturen, de storingsgevoeligheid.
Ik heb enkel ervaring met een moderne diesel(v70) en die is dus beter(bij -15), maar de auto is ook nieuwer natuurlijk.
Vandaar mijn vraag voor de startproblemen bij oudere diesels bij deze temperaturen. Ik denk bvb aan mensen die al eens op wintersport gaan met de 240. Of in de Scandinavische landen?
Eenmaal de temperatuur terug normaliseren verdwijnen de meeste startproblemen ook gewoon.
Misschien moet ik meer in de richting gaan denken van motorverwarming als ik de LPG wil behouden (of een garage natuurlijk)
Jij bent natuurlijk wel goed geplaatst om een vergelijking te maken tussen LPG en diesel in Belgie/
Wat is nou het goedkoopst als je verbruik en onderhoud samen neemt? Of doe je alles zelf?
Ik heb enkel ervaring met een moderne diesel(v70) en die is dus beter(bij -15), maar de auto is ook nieuwer natuurlijk.
Vandaar mijn vraag voor de startproblemen bij oudere diesels bij deze temperaturen. Ik denk bvb aan mensen die al eens op wintersport gaan met de 240. Of in de Scandinavische landen?
Eenmaal de temperatuur terug normaliseren verdwijnen de meeste startproblemen ook gewoon.
Misschien moet ik meer in de richting gaan denken van motorverwarming als ik de LPG wil behouden (of een garage natuurlijk)
Volvodiesel schreef:Ik zou zeggen gewoon beide houden. En anders verkoop je de SE gewoon aan mij toch? :pIn ieder geval zal ÃÃn van de twee moeten vertrekken, als ik eruit ben welke laat ik wel iets weten.
Jij bent natuurlijk wel goed geplaatst om een vergelijking te maken tussen LPG en diesel in Belgie/
Wat is nou het goedkoopst als je verbruik en onderhoud samen neemt? Of doe je alles zelf?

