10 March 2010, 11:22
Deze winter herhaaldelijk problemen gehad met de koude start van m'n 240 op LPG. Zowel de extra electronica, als de gasverdamper gaven problemen bij deze lage temperaturen.(gasverdamper: ofwel start hij van de eerste maal, maar als dat niet ging bevriest de verdamper even en kan je een heel tijdje niet starten)
Daarom ben ik serieus aan 't overwegen over te schakelen op een diesel. (ook 240).
Maar wat kan ik verwachten van een (oudere)diesel bij deze temperaturen? Ook een beetje extreem lage nachttemperaturen deze winter hier op de Hoge Venen (record:-22 en nu al meer dan 20 nachten lager dan -10)
De auto's staan de hele nacht in open lucht. Maar de V70tdi gaf geen problemen.
Ik vraag het hier omdat ik niet graag van de regen in de drop geraak met een omwissel.
Daarom ben ik serieus aan 't overwegen over te schakelen op een diesel. (ook 240).
Maar wat kan ik verwachten van een (oudere)diesel bij deze temperaturen? Ook een beetje extreem lage nachttemperaturen deze winter hier op de Hoge Venen (record:-22 en nu al meer dan 20 nachten lager dan -10)
De auto's staan de hele nacht in open lucht. Maar de V70tdi gaf geen problemen.
Ik vraag het hier omdat ik niet graag van de regen in de drop geraak met een omwissel.