13 February 2010, 15:40
over brandblussers gesproken, die kleintjes hebben ongeveer evenveel nut als een vliegenmepper. Ik heb een promofilmpje gezien van een simpele autobrand, vaak gaat het om brandstof...
bij toeval passeert een monteur van Ajax blusmiddelen, trekt uiteindelijk 4 of 5 gebouwblussers uit de auto en de boel is uit...!!
In de garage heb ik een paar "afgekeurde" Halonblussers, is verboden, maar werken erg goed.
Nu kun je bij de auto als het onverhoopt gebeurd alleen maar op goed geluk handelen, het gaat wellicht wat ver om een blusinstallatie zoals bij rally-auto's wordt toegepast inbouwen. Feit is wel dat bij activeren alle circuits onderbroken worden en bij gesloten motorruimte de boel "vol" geblazen wordt met poeder en direct alles verstikt (als het goed is)
Bij deze 164 zijn ze gezien de schade zeker op tijd geweest, je kunt zien dat eea onstaan is bij de injectoren (heb net m'n experiment opgehaald... :o) en geeft aan dat je [u]alle[u] details zorgvuldig moet behandelen, weg is weg en dan bij voorkeur alleen de auto..!
bij toeval passeert een monteur van Ajax blusmiddelen, trekt uiteindelijk 4 of 5 gebouwblussers uit de auto en de boel is uit...!!
In de garage heb ik een paar "afgekeurde" Halonblussers, is verboden, maar werken erg goed.
Nu kun je bij de auto als het onverhoopt gebeurd alleen maar op goed geluk handelen, het gaat wellicht wat ver om een blusinstallatie zoals bij rally-auto's wordt toegepast inbouwen. Feit is wel dat bij activeren alle circuits onderbroken worden en bij gesloten motorruimte de boel "vol" geblazen wordt met poeder en direct alles verstikt (als het goed is)
Bij deze 164 zijn ze gezien de schade zeker op tijd geweest, je kunt zien dat eea onstaan is bij de injectoren (heb net m'n experiment opgehaald... :o) en geeft aan dat je [u]alle[u] details zorgvuldig moet behandelen, weg is weg en dan bij voorkeur alleen de auto..!